Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Uppgraderade till Explorer 11 för ett par dagar sedan och sen dess så hittar funbeat inte Garmin Communicator pluginén vid import av nya pass.
Vid import på Garmin connect eller STRAVA så fungerar det som vanligt.

Någon som vet vad detta kan bero på?

Så vitt jag förstår så fungerar inte Garmin Connect och Funbeat med Explorer 11. Jag har fått använda Google Crome eller Firefox för att ladda ned mina pass på Funbeat.

Ok, då är det bara att gilla läget tillsvidare då.
Funkar dock att ladda upp på garmin connect för mig så antar de har löst problemet i alla fall.

Garmin Connect använder inte Garmin Communicator.

Se det här som ett bra tillfälle att byta upp dig till en bättre webbläsare och lämna Internet Explorer för gott. Majoriteten av världens surfare har redan gjort bytet.

Tja, kanske kan va kul och testa något nytt, tror jag kört Explorer sen Netscape så det är väl på tiden. 🙂
Vilken läsare är "bäst" då?

Jag kör Chrome som min primära webbläsare. Den är snabb och synkar inställningarna smidigt mellan Chrome på olika datorer. Chrome är solklart den mest populära webbläsaren just nu. Jag tror det framförallt beror på att den är snabb och ren från funktioner

Jag har aldrig haft problem med att ladda upp träningspass från min Garmin. Men i dag får jag följande meddelande:
Garmin Communicator Plugin NOT detected. Download and install now

Jag har inte raderat några filer och inte bytt webbläsare. Försökte att i

I natt rullade EI 11 ut även till alla som inte uppdaterat frivilligt, kolla vilken IE du har via frågetecknet uppe till höger. Det står antagligen IE11 nu, det gör det för mig i alla fall och jag har inte uppdaterat frivilligt just för att Garminplugin i

Tack Annica!
Jag har inte heller uppdaterat men nu har jag IE11 och så var det med det. Jag antar att lösningen då är att gå över till t.ex. Firefox? (Och förra gången jag testade det blev det knas med inställningar i andra program så det gör jag helst in

Vänta, så borde Garmin uppdatera sin plugin. Det är ju trots allt de som klantat till det.