Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

En av våra serverleverantörer flyttar just nu servern som sköter import från Garmin Connect och MovesCount till ett nytt datacenter. De har lovat nertid på max en timme, varför vi inte har lagt någon möda på alternativ lösning.

Vi borde snart vara på ban

Nu snurrar vi i nya datacentret efter en dryg timmes nertid.

Nån mer än jag som får "inget att hämta" fast det ligger tre nya oimporterade pass på garmin Connect???
Kan man inte få en möjlighet att forcera import av pass från en lista, som med den gamla importen direkt från klockan?

Tyvärr kan det ha att göra med nertiden. Om Garmin inte lyckas skicka filerna till oss direkt så köas de för omsändning. Ju fler omsändningsförsök de gör desto längre fördröjning blir det på nästa omsändning. Avvakta några timmar och se om det löser sig.

Komplettering:
Nej det går tyvärr inte att forcera importen. Garmins nya API är baserat på att de bestämmer allt. Vi kan inte ställa några som helst data-frågor, utan får snällt vänta tills de skickar filer till oss.

jag kan meddela att mina tre pass importerade till Garmin Connect under "nertiden" imorse fortfarande inte går att importera till Funbeat. Jag skapade ett plojjpass nyss och det kom över men inte de andra tre. Trist när man varit i Italien fyra dar och tr

De borde komma in. Ha lite mer tålamod. Jag vet inte hur långa fördröjningar de lägger på när de har försökt i en dryg timme. Ibland har vissa personer fått vänta till dagen efter innan synkningen har kommit igång.

Om du importerar FIT-filer kommer det f

Hur går det Lars?
Har det kommit in några pass?

Tack för omtanken . Njet, "inget att hämta" säger det fortfarande. Har dock nu löst problemet genom att exportera ur Connect som FIT-filer och sen importerat till FB.

Jag har samma problem, det finns inget att hämta. Synkade klockan medGarminConnect igår, men det finns inte något att hämta nu, 15-18 timmar senare.

12