Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGarmin Edge 510
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som har koll på hur man får kadensfunktionen att fungera på nya Garmin Edge 510. Står 0 i sensor-id vilket gör att det inte finns någon sensor att söka. Till pulsbandet finns det ett id så pulsbandet hittar gps:en direkt!

Finns en liten knapp på kadensgivaren för att testa magneterna, har du tryckt på denna och sen kollat om datorn reagerar när du snurrar eller trampar..

Ja den blinkar rött och grönt, precis enligt instruktionerna. Ändå säger gps:en att den inte hittar någon signal. Jag tror att det är något med id, står nämligen noll. Id för pulsbandet är 11121. Borde vara något liknande för kadens.

ID-numret fylls i automatiskt så fort sensorn hittats. Har du satt 510:an i sökläge för kadenssensorn?

Jag undrar samma sak som Mikael:
Har du parat ihop GSC10 och Edge 510?

http://static.garmincdn.com/pumac/Edge_510_OM_SV.pdf

======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtret till Goo

Ja jag har sökt sensorn flera ggr. Ska lägga lite mer energi på att söka genom att åka ut och cykla samtidigt som jag gör sökningar! Tack för alla tips!

Nu har jag inte en Edge 510, men i min Edge-dator måste jag även aktivera ANT+-tillbehören under Cykelprofiler
(Inställningar / Profil & zoner / Cykelprofil )

Det kanske är på samma sätt i Edge 500?

Det har jag också gjort! 🙂 Men jag har förmodligen glömt att göra någon simpel grej! Jag är öppen och tacksam för alla tips!

Det har jag också gjort! 🙂 Men jag har förmodligen glömt att göra någon simpel grej! Jag är öppen och tacksam för alla tips!

12