Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGarmin Edge 810 eller Garmin Fore …
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

har svårt att bestämma mig för vilken enhet jag eventuellt skall köpa och
väljer mellan Garmin Edge 810 och Garmin Forerunner 910XT.

Det är olika men ändå rätt lika. Idag så cyklar mycket och skulle gärna ha en Edge 810 som ger den information jag

Gps med kartor hjälpte oss på Mallorca när vi var lite vilse.

Jag körde med Edge 705 från det att den kom ut på marknaden. Kartfunktionen var en kul grej i början, sedan använde jag den nästan aldrig. Jag tyckte till och med att den ofta visade fel och tog felaktiga vägval. Den är bra om man är på något nytt ställe

Håller med om att det är lite olika användningsområden. Har en Forerunner 405 klocka och den är rolig när man springer eller åker skidor i spåren. Inget behov av karta när jag är ute, men kan se var jag varit efteråt t.ex. här på funbeat. När jag cyklar s

Jag har 910XT. Valde det eftersom jag tränar så mkt annat (löpn, simn, styrketräning) och ville ha en klocka som fixade allt.Cyklade jag enbart hade jag valt en ren cykeldator. 910XT ger mig alla funktioner jag vill ha. Det fåtal gånger jag behövt en ren

Jag valde en 810, främst pga av att det är mycket lätt att se de stora siffrorna samt att ha karta tillgängligt vid behov.

Att den sedan per automatik för över träningspassen till garmin connect efter avslutat pass är bara en bonus.

Om du har en rutt så kan du föra över den till din 910 och därefter få fram en typ guide. Så du vet om du cyklar rätt eller fel. Dock verkar den superkänslig så även om man ritat in en rutt längst med en gata och springer på den gatan kan den vibrera till