Quote from Guest on 3 July 2012, 18:17Jag har tidigare haft en Garmin Forerunner 305 och ibland tankat över en gammal aktivitet i klockan och sprungit mot den virtuella kompisen. Har fungerat klockrent.
Min nya 310XT beter sig dock inte alls som förväntat. Den virtuella partnern drar iväg m
Jag har tidigare haft en Garmin Forerunner 305 och ibland tankat över en gammal aktivitet i klockan och sprungit mot den virtuella kompisen. Har fungerat klockrent.
Min nya 310XT beter sig dock inte alls som förväntat. Den virtuella partnern drar iväg m
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 18:27Kan du klargöra "mycket fortare"? Du kanske bara var piggare när du sprang första gången 🙂
Kan du klargöra "mycket fortare"? Du kanske bara var piggare när du sprang första gången 🙂
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 18:57Du vet väl att det går att ändra hastigheten på den virtuella partnern?
Du vet väl att det går att ändra hastigheten på den virtuella partnern?
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 21:36Jo, jag ser att man kan justera hastigheten på den virtuella partnern. Den står på 100%, vilket jag tolkar som om den borde köra i "originalhastigheten".
Testade att köra en kort slinga med cykeln där jag körde långsamt först och ökade ordentligt sedan
Jo, jag ser att man kan justera hastigheten på den virtuella partnern. Den står på 100%, vilket jag tolkar som om den borde köra i "originalhastigheten".
Testade att köra en kort slinga med cykeln där jag körde långsamt först och ökade ordentligt sedan
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 13:54Hmm jag brukar bara ställa in en hastighet och tävla mot den. Det var länge sedan jag tävlade mot mig själv och jag tror att jag också tyckte den uppförde sig konstigt. Om jag minns rätt så låg jag hela tiden före men när stoppade klockan så låg jag plöts
Hmm jag brukar bara ställa in en hastighet och tävla mot den. Det var länge sedan jag tävlade mot mig själv och jag tror att jag också tyckte den uppförde sig konstigt. Om jag minns rätt så låg jag hela tiden före men när stoppade klockan så låg jag plöts
Quote from Funbeat user on 16 July 2012, 11:47Skulle vara intressant om någon med en Forerunner 310XT kunde göra följande test och se om ni får det att fungera.
1) Starta klockan och gå, spring, cykla nån minut. Gärna med start och mål på olika platser.
2) Ta dig tillbaka till utgångspunkten och vä
Skulle vara intressant om någon med en Forerunner 310XT kunde göra följande test och se om ni får det att fungera.
1) Starta klockan och gå, spring, cykla nån minut. Gärna med start och mål på olika platser.
2) Ta dig tillbaka till utgångspunkten och vä
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 08:33Alltså ett konstantfel om 30-40 meter?
Många av GPS:ens fel och missar kan förklaras av felläsning av positionen. Det ses tydligast om man mal runt en skogsslinga flera flera varv. På vissa ställen hamnar de blå spåren kanske upp till 50 m från varandra.
Alltså ett konstantfel om 30-40 meter?
Många av GPS:ens fel och missar kan förklaras av felläsning av positionen. Det ses tydligast om man mal runt en skogsslinga flera flera varv. På vissa ställen hamnar de blå spåren kanske upp till 50 m från varandra.