Quote from Guest on 27 December 2013, 13:05Vill bara säga att den är ett rejält uppsving på så sätt att man slipper USB-prylar. Den kopplar upp sig och för över ens data till Garmin Connect så fort man kommer hem till sitt WiFi!
Klockan är dessutom snygg, hittar satelliterna direkt och mäter nya
Vill bara säga att den är ett rejält uppsving på så sätt att man slipper USB-prylar. Den kopplar upp sig och för över ens data till Garmin Connect så fort man kommer hem till sitt WiFi!
Klockan är dessutom snygg, hittar satelliterna direkt och mäter nya
Quote from Funbeat user on 27 December 2013, 13:15Den ska ju kunna ladda upp på Garmin connect trådlöst via mobilen också.
Jag har inte skaffat en ännu men det blir väl till våren... längtar:-)
Den ska ju kunna ladda upp på Garmin connect trådlöst via mobilen också.
Jag har inte skaffat en ännu men det blir väl till våren... längtar:-)
Quote from Funbeat user on 27 December 2013, 13:28Går att koppla in den till din PC också, och då som en vanlig enhet. Från DC Rainmakers test av den:
...
Computer (USB) Upload Functionality:
In addition to WiFi and Bluetooth Smart uploads (as discussed in previous sections), you can also just simply
Går att koppla in den till din PC också, och då som en vanlig enhet. Från DC Rainmakers test av den:
...
Computer (USB) Upload Functionality:
In addition to WiFi and Bluetooth Smart uploads (as discussed in previous sections), you can also just simply
Quote from Funbeat user on 4 February 2014, 05:06Har haft våra i några veckor nu och är supernöjda! Det uppdaterade pulsbältet är en dröm om man jämför med 405:ans eller 410:ans. Designen och batterilivslängen i vanligt klockläge är också så bra att man kan använda den som daglig klockan.
Manövreringen
Har haft våra i några veckor nu och är supernöjda! Det uppdaterade pulsbältet är en dröm om man jämför med 405:ans eller 410:ans. Designen och batterilivslängen i vanligt klockläge är också så bra att man kan använda den som daglig klockan.
Manövreringen
Quote from Funbeat user on 6 February 2014, 23:59Hej!
Kan man föra över direkt från klockan till funbeat på något sätt via wifi?
Eller måste man då docka med en dator.Det voer skönt att kunna lägga in pass direkt på funbeat via en ipad eller iphone.
Hej!
Kan man föra över direkt från klockan till funbeat på något sätt via wifi?
Eller måste man då docka med en dator.
Det voer skönt att kunna lägga in pass direkt på funbeat via en ipad eller iphone.
Quote from Funbeat user on 8 February 2014, 16:39Du behöver inte docka till dator. Men du behöver en dator.
Jag gör som följer när jag kommer hem:
1) Trycker på CONNECT på klockan, passet laddas upp till Garmin Connect
2) Öppnar passet i browsern (pinnad i Firefox - mycket smidigt) och exporterar till
Du behöver inte docka till dator. Men du behöver en dator.
Jag gör som följer när jag kommer hem:
1) Trycker på CONNECT på klockan, passet laddas upp till Garmin Connect
2) Öppnar passet i browsern (pinnad i Firefox - mycket smidigt) och exporterar till
Quote from Funbeat user on 22 February 2014, 16:03Har nu kört två pass med min nya 620. Första laddade upp passet till garmin connect via wifi utan problem.
I dag körde jag andra passet och då med den uppdaterade garminconnect-appen som jag väntat otåligt på. (Den kanske har funnits ett tag för iPhone me
Har nu kört två pass med min nya 620. Första laddade upp passet till garmin connect via wifi utan problem.
I dag körde jag andra passet och då med den uppdaterade garminconnect-appen som jag väntat otåligt på. (Den kanske har funnits ett tag för iPhone me
Quote from Funbeat user on 25 May 2014, 22:42Jag har precis fört över mitt första pass med FR 620 till Funbeat, utan dator. Inte helt rakt på, men det funkade!
1. Ladda upp passet till Garmin Connect, via wifi eller iOS enhet.
2. Laddade ner tcx-filen från Garmin Connect, via Safari, till en mapp i
Jag har precis fört över mitt första pass med FR 620 till Funbeat, utan dator. Inte helt rakt på, men det funkade!
1. Ladda upp passet till Garmin Connect, via wifi eller iOS enhet.
2. Laddade ner tcx-filen från Garmin Connect, via Safari, till en mapp i
Quote from Funbeat user on 19 June 2014, 23:08Nu har det äntligen kommit en uppdatering med en cykelmode, på svenska heter cykelläget märkligt nog "TUR".
(Ett raceläge för löpningen har de också lagt till.)
Nu har det äntligen kommit en uppdatering med en cykelmode, på svenska heter cykelläget märkligt nog "TUR".
(Ett raceläge för löpningen har de också lagt till.)
Quote from Funbeat user on 8 February 2015, 09:50Någon som har den vit /orangea varianten och kan svara på om armbandet klarar sig ifrån att bli missfärgat och skitigt efter all svett?
Någon som har den vit /orangea varianten och kan svara på om armbandet klarar sig ifrån att bli missfärgat och skitigt efter all svett?