Quote from Guest on 20 February 2013, 13:53Funderar på att köpa till en fotpod till min Garmin.
Tanken var att använda den dels till att se kadensen vid spinningcykling och undrar ifall någon testat detta. Inser att man måste halvera resultatet.
Funderar på att köpa till en fotpod till min Garmin.
Tanken var att använda den dels till att se kadensen vid spinningcykling och undrar ifall någon testat detta. Inser att man måste halvera resultatet.
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 14:03Varför måste du halvera resultatet?
Vet inte om det fungerar, får ta mig tid att testa och jämföra mot cykelns egna mätare på gymmet. Återkommer.
Varför måste du halvera resultatet?
Vet inte om det fungerar, får ta mig tid att testa och jämföra mot cykelns egna mätare på gymmet. Återkommer.
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 14:45Återkom gärna med resultatet.
Återkom gärna med resultatet.
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 18:16tänkte att fotpod räknar steg som ofta nämns i löpning och inte kadens som i cykling
tänkte att fotpod räknar steg som ofta nämns i löpning och inte kadens som i cykling
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 21:34Ett ben - ett steg - ett varv ca 85-90/minuten.
Testar på lördag om ingen annan hinner före.
Ett ben - ett steg - ett varv ca 85-90/minuten.
Testar på lördag om ingen annan hinner före.
Quote from Camilla Höög on 21 February 2013, 08:29En fotpod som räknar steg bör räkna båda fötterna för att räkna just antalet steg. Inte antalet steg man gör med en fot 🙂
Alltså bör den dubblera det resultat den får för att visa ett korrekt resultat.Kadens är varv så en halvering av antalet steg en
En fotpod som räknar steg bör räkna båda fötterna för att räkna just antalet steg. Inte antalet steg man gör med en fot 🙂
Alltså bör den dubblera det resultat den får för att visa ett korrekt resultat.
Kadens är varv så en halvering av antalet steg en
Quote from Funbeat user on 21 February 2013, 08:45En fotpod är dock ingen stegräknare utom ska mäta distansen.
Om det viktiga vore hur många steg man har tagit så skulle Suunto antagligen ha fler klockor än en enda (eller kan också Ambit det?) som kan visa kadens.
En fotpod är dock ingen stegräknare utom ska mäta distansen.
Om det viktiga vore hur många steg man har tagit så skulle Suunto antagligen ha fler klockor än en enda (eller kan också Ambit det?) som kan visa kadens.
Quote from Funbeat user on 21 February 2013, 09:30Den räknar väl stötarna? Blir inte så många stötar när man cyklar.
Den räknar väl stötarna? Blir inte så många stötar när man cyklar.