Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Denna siffra blir fel när jag importerar. T ex i senaste passet så blev det importerade resultatet 452/425 m, vilket jag vet är orimligt. När jag kollar på Garmins "Connect", så får jag i stället 211/212 m, vilket torde stämma rätt bra.

Det har konsekven

Samma för min Forerunner 235 och import från Garmin Connect. Jag tror den importerar "feet" istället för meter. Finns någon inställning man kan korrigera för detta?

Direktimporterar ni träningspasset?
Eller laddar ni ned träningspasset som en fil, och importerar det via den vägen till Funbeat.

När jag hade en Garmin och körde direktimport, blev också höjdmetrarna helt fel...

Hur ser det ut på Garmin Connect om du där stänger av korrigeringen (elev. corrections) som de gör mha kartmaterial och därmed använder klockan uppmätta värde? Korrigeringen ifråga är default aktivt för klockor som inte har barometrisk höjdmätning. Kanske

Staffan, tack för den förklaringen. Min klocka har barometrisk höjdmätning, det måste vara därför jag inte får några felaktiga värden.

Var ställer man in "elev. corrections"?

Elevation correction, eller höjdkorrigering på svenska, hittar du i passet i Garmin Connect.

BILD:http://i243.photobucket.com/albums/ff148/LadyG_photo/hojd_zpstahpenul.jpg

Jag har ingen "barometrisk höjdmätning" i min klocka. Prövade att slå av "Elev corrections" på ett pass. Detta pass ändrades då från 38 m "Elev gained" till 169 m (visat i Garmin Connect). Eftersom banan var rätt flack så stämmer 38 m rätt bra, men 169 m

Det låter sannolikt och att garmin inte exporterar resultatet av sin korrektionsfunktion utan håller lite på den. Det är ju en funktion på deras site och inte en finess i klockan. Inget hindrar FB att bygga en egen (och kanske ha ännu bättre elevationsda

Ja, där är antagligen förklaringen. Om jag går in på mitt träningspass i klockan, så kan jag inte hitta information om höjdmeter. Så det är antagligen uträknat på Garmin Connect.

12