Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur funkar denna monteringsmässigt? Är den lätt att skifta mellan olika cyklar, eller sätter man fast den med buntband eller motsv.?

Kör racer och MTB och är inte så sugen på att "behöva" köpa 2 sensorer. Är den för övrigt ens lämplig att sätta på en MTB

Den sätts fast med buntband på svingen så det är inte lätt att byta mellan cyklar.

Jag har kadenssensor endast på racern. På MTB tycker jag det inte är lika intressant eftersom det inte är så ofta jag ligger och maler längre sträckor utan kör mest teknis

"Den sätts fast med buntband på svingen så det är inte lätt att byta mellan cyklar."

Jag skulle vilja påstå att det är väldigt enkelt just för att den bara sitter med 2 st buntband plus ett buntband för givaren vid pedalen.

Tar kanske 1-2 minuter att fl

Jesper: det har du ju iofs rätt i. Har satt fast sensorn på lvg-hojen nu, så får jag väl flytta den till MTB:n när det vankas långlopp eller annat där kadensen är intressant. Till vardags gör den nog sig bäst på racern.

Jesper: Flyttar man den ofta kanske man borde skaffa en till... 😉

Någon gång kan det hända, man har bråttom eller något, att grejerna lossnar och far in i bakhjulet eller något annat. Och då om man har otur har man kostnaden för en givare till. De finns

Jag tycker att det är ganska klurigt att få till så att den både mäter kadens och hastighet. Avståndet blir alltid för litet eller för stort mellan magnet och givare. Att justera in det mer än en gång är inget jag önskar göra.
Iofs så behöver man ju inte

Varför flytta din GSC10 mellan cyklarna?
Behöver du verkligen kadens på din MTB?

Hastighet/distans får du ju från GPSen.

Nja, självklart "behöver" jag ju inte flytta. Tanken var väl att kadensen kunde vara intressant vid MTB-träning av långlopps-karraktär, då kan ju kadensen vara intressant av precis samma anledning som den är intressant när det gäller träning på landsväg.

"Jesper: Flyttar man den ofta kanske man borde skaffa en till...

Någon gång kan det hända, man har bråttom eller något, att grejerna lossnar och far in i bakhjulet eller något annat. Och då om man har otur har man kostnaden för en givare till."

Hmm, du

Ja typ så menade jag Jesper. För eller senare händer det något om man mecklar för mycket med grejerna. 🙂

Det kan hända att noggrannheten är sämre med GPSn än med hjulgivaren. Men på MTB i skogen när det hoppar och far och bakhjulet är upplåst ibland, s