Quote from Guest on 22 October 2010, 20:43Jag undrar om någon hatt Garmin 305 på ett vanligt friskis svettis gympa pass eller skivstångspass och hur det funkar. Tycker att energiförbrukning ej verkar funka
Jag undrar om någon hatt Garmin 305 på ett vanligt friskis svettis gympa pass eller skivstångspass och hur det funkar. Tycker att energiförbrukning ej verkar funka
Quote from Funbeat user on 22 October 2010, 20:53Nej energiförbrukningen fungerar inte då Garmin FR305 beräknar energiförbrukningen utifrån hastighet. Detta innebär ju att det inte fungerar inomhus eller på pass då du inte kan använda GPS.
Nej energiförbrukningen fungerar inte då Garmin FR305 beräknar energiförbrukningen utifrån hastighet. Detta innebär ju att det inte fungerar inomhus eller på pass då du inte kan använda GPS.
Quote from Funbeat user on 23 October 2010, 10:27Tack då vet jag hur det är
Tack då vet jag hur det är
Quote from Anneli S on 25 October 2010, 07:58Just kaloriförbrukning funkar inte utan gps, men jag har alltid pulsklockan för att logga puls och konditionsuppbyggnad.
Just kaloriförbrukning funkar inte utan gps, men jag har alltid pulsklockan för att logga puls och konditionsuppbyggnad.
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 08:49Hur visar klockan konditionsuppbyggnad?
Hur visar klockan konditionsuppbyggnad?
Quote from Anneli S on 26 October 2010, 10:22Finns olika analysprogram, jag gillar Training Load i SportTracks.
http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Plugins/
http://ianbarrington.com/2007/03/02/atl-ctl-tsb-explained/
Finns olika analysprogram, jag gillar Training Load i SportTracks.
http://www.zonefivesoftware.com/SportTracks/Plugins/
ATL, CTL & TSB explained
Quote from Funbeat user on 26 October 2010, 12:58Jag har också alltid min Garmin 405 för att logga puls på spinning, styrkepass mm. Om jag glömmer att stänga av GPS:en så ser det ut som om jag har sprungit fram och tillbaka i hela huset under passet....
Jag har också alltid min Garmin 405 för att logga puls på spinning, styrkepass mm. Om jag glömmer att stänga av GPS:en så ser det ut som om jag har sprungit fram och tillbaka i hela huset under passet....
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 11:18Hej, hur stänger ni av GPS för att använda klockan inomhus? När jag slår igång klockan går den direkt till att söka satelliter och får vänta till den hittar satelliter innan jag kan gå in i inställningarna.
Uppföljningsfråga, var i inställningarna slår n
Hej, hur stänger ni av GPS för att använda klockan inomhus? När jag slår igång klockan går den direkt till att söka satelliter och får vänta till den hittar satelliter innan jag kan gå in i inställningarna.
Uppföljningsfråga, var i inställningarna slår n
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 11:26håll in "modeknappen" och välj inomhus...
håll in "modeknappen" och välj inomhus...
Quote from Funbeat user on 15 November 2010, 13:20Kan man göra samma sak på en Edge 500? Varje gång jag slår på den så söker den efter satelliter.
Kan man göra samma sak på en Edge 500? Varje gång jag slår på den så söker den efter satelliter.