Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGarnin Edge 500?
You need to log in to create posts and topics.

Funderar på att köpa en cykeldator med kadensräknare och pulsmätare, har kikat på Garmin Edge 500 då det känns som kartor är överflödigt(edge 800).

Vad ska jag ha den till? Jo jag kommer mest cykla, landsväg framförallt. Ska cykla vätternrundan för först

Det tycker jag, men jag är kanske lite färgad då jag har en Edge 500 😉

Största fördelen, som jag ser det, med just Garmin är ANT+ tekniken. Digitalt kodad överföring för puls och kadens som inte tar in störningar samt direktimport i Funbeats träningsdag

Om du vill ha en GPS utan karta (varför då?)
så rekommenderar jag att du även kollar på någon av Garmins mer renodlade GPS-klockor
Tex Forerunner 310XT eller 910XT
https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=142&compareProduct=90671&compareProduct=27335

Å

Jag har en Garmin Edge 500 och en Garmin Forerunner 310xt.
Båda är bra, men 500:an är bättre för cykling tycker jag.

Smidigare fäste
Upp till 8 datafält per sida (om man nu känner för det. man kan köra ner till 1 datafält per sida också)
Bra batteritid (

Edge 500 är klart köpvärd med kadens+puls. Har haft den drygt ett år varit hur nöjds som helst. Det är väldigt sällan jag saknat kartfunktionen i den, så för mej var det helt rätt nivå. Funkar även bra att langa ner i fickan under löpturen, om man nu inte

310 XT med snabbkoppingsarmband ger samma fäste som 500, men klockan blir lite klumpigare att ha på armen med det armbandet. Men det är den lösning som jag har och det räcker för mig.

Jag har en Edge 500 och är hur nöjd som helst! Köp den!