Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Löpning från Geiranger centrum till Dalsnibba som ligger på 1500m höjd.Løypebeskrivelse
Løpet startar nede ved Geirangerfjorden ved Fjord1-garasjen i Geiranger sentrum. Etter ca. 4 km jamn stigning (1:12) opp til Flydalsjuvet, flatar løypa ut og ein sprin

Hej

Detta ser högintressant ut. Har du sprungit loppet förut? Problemet är att det bara är två veckor efter Sth marathon men intressant med tanke på Swiss alpin i slutet av Juli. (jag tänker lite högt) 🙂

Geiranger är vårt paradis på jorden, så själva loppen är bara en rolig grej när vi ändå är där.

Det lutar starkt åt att jag anmäler mig. Har du sprungit loppet förut?

Jag har cyklat nedför backen till Geiranger. Det rullar på bra.

Cyklade exakt denna väg förra sommaren (uppför) på lvg-hoj. Helt sjukt fin natur, så najs att man glömmer bort att mjölksyran sprutar ur öronen. Samtidigt som löploppet går varianten på cykel, ett bra alternativ.

Funderar på att bo under fältmässiga förhållanden (tält) Har för mig att det ligger en skaplig camping nere vid vattnet?

Jag har aldrig sprungit loppet, dock har jag varit Geiranger 5ggr tidigare. Det stämmer att det ligger en ganska stor camping precis vid vattnet. Själv bor jag i "hytte" ca 1km från campingen.