Quote from Guest on 15 May 2013, 11:04Hej,
ska försöka fatta mig kort:
- kedja och kassett bytta efter problem med några genomtramp
- trampar fortfarande igenom vissa tramptag
- Inget synligt slitage på kransarna fram
Samtidigt knakar det och glappar i vänster vevlager främst vid lite
Hej,
ska försöka fatta mig kort:
- kedja och kassett bytta efter problem med några genomtramp
- trampar fortfarande igenom vissa tramptag
- Inget synligt slitage på kransarna fram
Samtidigt knakar det och glappar i vänster vevlager främst vid lite
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 11:14🙂 nä, inga hundar i min definition!
Med genomtramp menar jag att kedjan glider till antingen på dreven fram eller kassetten bak p g a utslitna "tänder".
Var på Cykelcity här i Sthlm igår. En trodde det var bodyn i bakhjulet som gjorde att jag "trampad
🙂 nä, inga hundar i min definition!
Med genomtramp menar jag att kedjan glider till antingen på dreven fram eller kassetten bak p g a utslitna "tänder".
Var på Cykelcity här i Sthlm igår. En trodde det var bodyn i bakhjulet som gjorde att jag "trampad
Quote from ellen olsson on 15 May 2013, 16:57Är bakgaffeln och växelörat raka?
Är bakgaffeln och växelörat raka?
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 16:58Om du fortfarande har problem kolla så att kedjan löper lätt på alla tänder. Det du beskriver passar också in på ifall en tand på klingan är lite böjd så kedjan fastnar på just den tanden. Lätt fixat med en skiftnyckel isf. Annars kan det som redan nämnts
Om du fortfarande har problem kolla så att kedjan löper lätt på alla tänder. Det du beskriver passar också in på ifall en tand på klingan är lite böjd så kedjan fastnar på just den tanden. Lätt fixat med en skiftnyckel isf. Annars kan det som redan nämnts
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 21:32Fredrik: kan det påverka genomtramp alltså?
Fredrik: kan det påverka genomtramp alltså?
Quote from Funbeat user on 15 May 2013, 21:41Per: bytte till ny lill-klinga fram tidigare idag (efter den andre killens på cykelcity råd). Av vad jag såg på den gamla, var vissa tänder väldigt tunna och spetsiga, så det kan väl ha varit det. Dessutom hade jag satt dit den sista kransen (?) i den nya
Per: bytte till ny lill-klinga fram tidigare idag (efter den andre killens på cykelcity råd). Av vad jag såg på den gamla, var vissa tänder väldigt tunna och spetsiga, så det kan väl ha varit det. Dessutom hade jag satt dit den sista kransen (?) i den nya
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 17:53Efter två veckor utan genomtramp (peppar, peppar) tycks det mig som att det alltså handlade om den lilla klingan fram. Sen jag bytte den har det alltså inte hänt igen.
Efter två veckor utan genomtramp (peppar, peppar) tycks det mig som att det alltså handlade om den lilla klingan fram. Sen jag bytte den har det alltså inte hänt igen.