Quote from Guest on 9 May 2013, 13:15Hej,
Efter att ha graciöst glidit runt på en Biltema Singlespeed i 8 år, så tänkte jag börja motionera lite mer seriöst med en racer. Har därför inga direkta preferenser vad gäller cyklar. Har stött på en Giant scr3 i nyskick, för 3500 kr. Ramen är L och
Hej,
Efter att ha graciöst glidit runt på en Biltema Singlespeed i 8 år, så tänkte jag börja motionera lite mer seriöst med en racer. Har därför inga direkta preferenser vad gäller cyklar. Har stött på en Giant scr3 i nyskick, för 3500 kr. Ramen är L och
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 13:25Jag skulle nog inte gå på en Large. Jag hade tidigare en TCR1 i storlek Large och den ramen för liten för mina 190cm och 90cm grenlängd. Jag hade ett dropp på 12cm men kunde iofs vända på styrstamen vilket jag aldrig gjorde.
Nu verkar SCR ha en något snä
Jag skulle nog inte gå på en Large. Jag hade tidigare en TCR1 i storlek Large och den ramen för liten för mina 190cm och 90cm grenlängd. Jag hade ett dropp på 12cm men kunde iofs vända på styrstamen vilket jag aldrig gjorde.
Nu verkar SCR ha en något snä
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 13:34Ja, jag får kanske låna den å dra upp till den lokala cykelaffären å höra lite, även om de säkerligen vill sälja en Xl......den där länken visar 6.3 feet som övre gräns på SCR Large, det fick jag till 192cm. Jag hamnar precis på maximum och minimum på L o
Ja, jag får kanske låna den å dra upp till den lokala cykelaffären å höra lite, även om de säkerligen vill sälja en Xl......den där länken visar 6.3 feet som övre gräns på SCR Large, det fick jag till 192cm. Jag hamnar precis på maximum och minimum på L o
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 16:09Diskbråck i nacken kan verkligen ställ till det ifall man vill köra ordinarie cykel. Har du testat ungefär den sittställning du tänkt dig under lite längre pass?
Kanske skulle vara värt att test på någon motionscykel eller spinning pass någon timme eller
Diskbråck i nacken kan verkligen ställ till det ifall man vill köra ordinarie cykel. Har du testat ungefär den sittställning du tänkt dig under lite längre pass?
Kanske skulle vara värt att test på någon motionscykel eller spinning pass någon timme eller
Quote from Berit Bengtson on 9 May 2013, 16:36Inte enbart höjden på ramen är viktig.
För att sitta bra, effektivt och bekvämt är även längden viktig.
Ännu viktigare än höjden tom.Bästa sättet att jämföra både höjd och längd hos olika ramar är med
stack och reach
BILD:http://happypics.zapto.org/albu
Inte enbart höjden på ramen är viktig.
För att sitta bra, effektivt och bekvämt är även längden viktig.
Ännu viktigare än höjden tom.
Bästa sättet att jämföra både höjd och längd hos olika ramar är med
stack och reach
BILD:http://happypics.zapto.org/albu