Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGinstleden
You need to log in to create posts and topics.

12

Snabb fråga, någon som vet hur lång Ginstleden är från Göteborg till Halmstad?

16 mil?

19 mil-ish, var den när jag cyklade den. Härliga 11mil från Gbg till Varberg (nej, den går inte särskilt rakt).

Hela Ginstleden från Skummeslövstrand till kiosken i Billdal/Spårhaga är 20 mil enligt "cykelleder i Halland":

http://databas.halland.se/userfiles/PDF/Cykel/Cykelbroschyren/HT_cykel_Svensk_1-16_low.pdf

Mycket trevlig cykelväg. Bor precis jämte den, har cyklat vissa bitar enormt mycket, men man tröttnar inte.

16-19-20 mil. ? Hva betyr 3-4 mil når en først er i siget. (V)

är den 8 mil gbg-varberg?

hur cyklar man efter billdal? måste man ut på vägarna eller finns det cykelbanor?
ska man cykla väster eller öster om motorvägen?

Cykelbana till Särö. Sedan småvägar fram till backen upp mot Vallda trekant. Cykelbana (det mesta) genom Kungsbacka. Sedan skitväg ner till Åsa (80 väg med smal/obefintlig vägren). Sedan blir det bättre igen. Blandat småvägar och cykelbana ner till Varber

Den är väl nyuppmärkt med bruna skyltar med "Kattegatleden" nu också tror jag.
Men som Börje säger - förbi Åsa är den inget vidare, jag hade kört Kungsbacka- Åskloster via Fjärås Bräcka-Gällinge-Idala-Veddige-Åskloster istället för Ginstleden om jag hade

Sedan beror det naturligtvis på när man kör. En söndag förmiddag funkar säkert vägen ner mot Åsa helt ok. Sist jag åkte den vägen var det ett par fartkameror så just där kör folk säkert lite långsammare, men riktigt behagligt är det inte.
söder om Varberg

12