Quote from Guest on 16 June 2009, 15:56Har en cykel med ett vevparti från FSA som heter K-force.
Det har nu uppstått ett glapp mellan carbonen och aluminiumen på den del som sitter på vevaxeln. Vevlagret är uttaget 06 och har gått 350 mil, borde man inte kunna begära att det håller lite längr
Har en cykel med ett vevparti från FSA som heter K-force.
Det har nu uppstått ett glapp mellan carbonen och aluminiumen på den del som sitter på vevaxeln. Vevlagret är uttaget 06 och har gått 350 mil, borde man inte kunna begära att det håller lite längr
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:06Är det gänginsatsen som har släppt från carbonveven?
Jag hade frågat återförsäljaren om garantin från FSA.
Är det gänginsatsen som har släppt från carbonveven?
Jag hade frågat återförsäljaren om garantin från FSA.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:06Håller med: 350 mil är ingenting!
Håller med: 350 mil är ingenting!
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:53Ja det är gänginsatsen som har släppt. Upptäckte detta på sista passet innan VR så det blev lite jobbigt. Som tur va så hade en kompis ett vevparti som jag kunde låna!
Då jag har köpt cykeln begagnad så är det värre med att kontakta återförsäljaren.
Gar
Ja det är gänginsatsen som har släppt. Upptäckte detta på sista passet innan VR så det blev lite jobbigt. Som tur va så hade en kompis ett vevparti som jag kunde låna!
Då jag har köpt cykeln begagnad så är det värre med att kontakta återförsäljaren.
Gar
Quote from Berit Bengtson on 16 June 2009, 16:57FSA är ökända för detta problem.
Tyvärr, jag har oxå FSA-vevar, dock utan några problem.Men förhoppningsvis får du svar från FSA snart, en kompis i samma situation fick åtminstone svar på sitt MAIL
FSA är ökända för detta problem.
Tyvärr, jag har oxå FSA-vevar, dock utan några problem.
Men förhoppningsvis får du svar från FSA snart, en kompis i samma situation fick åtminstone svar på sitt MAIL
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 16:58Är det ett återkommande fel på den modellen borde FSA ge dig något annat vevparti.
Återkom gärna med resultatet av ärendet.
Det kan vara trixigt att limma fast insatsen i exakt rätt position.
Är det ett återkommande fel på den modellen borde FSA ge dig något annat vevparti.
Återkom gärna med resultatet av ärendet.
Det kan vara trixigt att limma fast insatsen i exakt rätt position.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 19:12Samma problem med mina "Gossamer". Efter 10 mil lossnade veven och lagret pajade. Fick nytt lager. lossnade sedan efter ytterligare 100. Drog åt det under turen och sedan har det fungerat. Känner mig inte så trygg dock...
Samma problem med mina "Gossamer". Efter 10 mil lossnade veven och lagret pajade. Fick nytt lager. lossnade sedan efter ytterligare 100. Drog åt det under turen och sedan har det fungerat. Känner mig inte så trygg dock...
Quote from Rasmus Olsson on 16 June 2009, 19:15David, det är inte ett återkommande fel på modellen. Det är ett återkommande fel på FSA.
David, det är inte ett återkommande fel på modellen. Det är ett återkommande fel på FSA.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 19:16Skönt att jag är trogen Campagnolo.
Skönt att jag är trogen Campagnolo.
Quote from Rasmus Olsson on 16 June 2009, 19:27Börja inte vänsterprassla med nån japan, amerikan eller annat otyg.
Börja inte vänsterprassla med nån japan, amerikan eller annat otyg.