Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonGlasögon cykel
You need to log in to create posts and topics.

12

Tjenixen - jag har använt vanliga slipade solglasögon för träning på cykel och tävling men de immar, blir svettiga och jag behöver trycka upp dem i pannan för att se bra framåt från tempoposition. Frågade igår på cykelhandlare om slipade glasögon för cyke

Kör alltid linser när jag cyklar. Dels är det praktiskt ur ett triathlonperspektiv då jag ser var jag är under alla moment. Men sen handlar det om att jag blir mycket mer flexibel. Kan använda olika solglas eller olika färger på glasen beroende på väder

Linser på under hela loppet mao, har aldrig använt linser men det låter praktiskt

Gör samma sak, kör alltid kontaktlinser när jag tränar/tävlar utomhus. Gillar inte att springa med glasögon, så för mig finns det ingen bra lösning annars - plus den fördelen det innebär att faktiskt kunna se klart även under simdelen av ett triathlon 🙂

FS-LASIK hjälpte mig. Är kanske inte aktuellt med laser för alla ögon eller personer, men det finns som alternativ.

Jag har gammelgubb-ögon, behöver läsglasögon för att kunna se/läsa min sportklocka. Testar nu läsrutor som min optiker beställt hem från sin leverantör (i länken). Jag behöver alltså inte glasögon normalt eller för att så att säga se rakt fram hur jag cyk

PÅ IM Kalmar förra året fanns det ett tält där de sålde solglasögon med en insats. Själva solglasögonen gick på en 500. sen beror ju slutpriset på hur slipningen på själva insatsen.
Dem hade ett gäng olika modeller. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken sida

Jepp. Linser på lopp. Till vardags tränar jag en hel del med vanliga glasögon. Förutom nedhalkningsproblematiken brukar väl förståsigpåarna avråda från det pga stesnskottsrisk och liknande, men ligger man själv på vägen är risken för stenskott avsevärt mi

Är närsynt och använder inte linser.
Har löst det med att ha slipade simglasögon (för mig samma pris som vanliga ca 300:- ) och
slipade fotochromsika glasögon från Rudy project. Fungerar utmärkt till både cykling i tempopositition och löpning för mig (och

Jag använder ingen synkorrigering men har haft samma problem med att glasögonen glider ner när man ligger i tempoposition, och även upplevt besvär med att lyfta huvudet nog högt för att se "under" glasögonramen. Det löstes för mig genom att köpa en hjälm

12