Quote from Guest on 16 May 2010, 20:20Funderar på att investera i nya glasögon, kör idag med skyddsglasögon ungefär som dessa BILD:svetsmaterial.dnser.se/bilder/hj%C3%A4lmar/Sport_skyddsglas%C3%B6gon.JPG
Men såg lite reklam om Transitions glas under sändningarna från Girot och tanken på ett
Funderar på att investera i nya glasögon, kör idag med skyddsglasögon ungefär som dessa BILD:svetsmaterial.dnser.se/bilder/hj%C3%A4lmar/Sport_skyddsglas%C3%B6gon.JPG
Men såg lite reklam om Transitions glas under sändningarna från Girot och tanken på ett
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 20:30Har inte använt själv men det jag har hört är att för skogscykling så växlar de för sakta vilket leder till att man antingen blir bländad eller blind...
På väg funkar det väl bättre, det blir väl som att köra bil med sådana.
/Fredrik
Har inte använt själv men det jag har hört är att för skogscykling så växlar de för sakta vilket leder till att man antingen blir bländad eller blind...
På väg funkar det väl bättre, det blir väl som att köra bil med sådana.
/Fredrik
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 21:35Är sugen på ett par såna här. Slipade och fotokromatiska. Nån som provat? http://www.sportoptik.se/html/ProductBig.asp?Productno=14075&Productgroup=2
Är sugen på ett par såna här. Slipade och fotokromatiska. Nån som provat? http://www.sportoptik.se/html/ProductBig.asp?Productno=14075&Productgroup=2
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 22:40de var ju billiga! 😉
de var ju billiga! 😉
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 23:14Skojar du!!
Gå in till en optiker så fixar dom fotokromatiska slipade glas till ett bättre pris.
/A
Skojar du!!
Gå in till en optiker så fixar dom fotokromatiska slipade glas till ett bättre pris.
/A
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 23:25det är just priset som avskräcker. men det verkar vara de enda sportglasen som går att få slipade utan att använda clips.
Vanliga glas har jag redan fotokromatiska. Men jag vill gärna kunna ha glas som skyddar mot fartvinden.
det är just priset som avskräcker. men det verkar vara de enda sportglasen som går att få slipade utan att använda clips.
Vanliga glas har jag redan fotokromatiska. Men jag vill gärna kunna ha glas som skyddar mot fartvinden.
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 05:45Linser och vanliga sportglasögon känns som en billigare kombo...
Nu har jag iofs inte prövat men de slipade solglasögon jag har känns som de skulle funka när jag cyklar då de är av sporttyp. Dock inte riktigt lika stora glas som det är normalt på sportgl
Linser och vanliga sportglasögon känns som en billigare kombo...
Nu har jag iofs inte prövat men de slipade solglasögon jag har känns som de skulle funka när jag cyklar då de är av sporttyp. Dock inte riktigt lika stora glas som det är normalt på sportgl
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 06:56Oakley kan också med slipade, fotokromatiska glas.
Oakley kan också med slipade, fotokromatiska glas.
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 07:55Shimano Equinox för ca:700:- har fotokromatiska glas. Jag har ingen användning för slipade glas nämligen, men hur upplevs dom. Om man kommer ut från ett skuggparti till en lågt stående sol rakt blickfånget. Blir det lagom mörkt, samt är dom helt klara en
Shimano Equinox för ca:700:- har fotokromatiska glas. Jag har ingen användning för slipade glas nämligen, men hur upplevs dom. Om man kommer ut från ett skuggparti till en lågt stående sol rakt blickfånget. Blir det lagom mörkt, samt är dom helt klara en
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 08:22Fotokromatiska glas triggar på UV-ljus. Därför funkar de dåligt i t.ex en bil. Och man får nog vad man betalar för. Billigare varianter skiftar långsammare. Själv har jag fotokromatiskt glas i mina vanliga glasögon, och valde en snabb variant hos min opti
Fotokromatiska glas triggar på UV-ljus. Därför funkar de dåligt i t.ex en bil. Och man får nog vad man betalar för. Billigare varianter skiftar långsammare. Själv har jag fotokromatiskt glas i mina vanliga glasögon, och valde en snabb variant hos min opti