Quote from Guest on 13 May 2009, 13:26Har ett irriterande gnissel från vevarmarna(Tiagra). Cykeln är nästan ny och gått ca 70 mil. Låter som ett gummignissel en gång per varv. På vänster sida sitter en gummitätning mellan vevarm och lager. På höger ser jag inte, men troligen finns en där ocks
Har ett irriterande gnissel från vevarmarna(Tiagra). Cykeln är nästan ny och gått ca 70 mil. Låter som ett gummignissel en gång per varv. På vänster sida sitter en gummitätning mellan vevarm och lager. På höger ser jag inte, men troligen finns en där ocks
Quote from Berit Bengtson on 13 May 2009, 13:36Mha en sprayburk
BILD:http://www.biltema.se/Archive/Product_images/36/Large/36-4516_l.jpgGör sedan korstecknet, alt be en bön för att gummiringen är oljetålig.
Mha en sprayburk
BILD:http://www.biltema.se/Archive/Product_images/36/Large/36-4516_l.jpg
Gör sedan korstecknet, alt be en bön för att gummiringen är oljetålig.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 13:38Den där var ju till bilar !? 😉 och hur monterar man en sprayburk?? 😉
vad är det för smörja? har ingen Biltema.
Den där var ju till bilar !? 😉 och hur monterar man en sprayburk?? 😉
vad är det för smörja? har ingen Biltema.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 13:40Det är inte skon som skaver emot?
Det är inte skon som skaver emot?
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 13:42Då får det bli skokräm!
Då får det bli skokräm!
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 13:43noop! det gnisslar även när jag snurrar med handen stående bredvid.
noop! det gnisslar även när jag snurrar med handen stående bredvid.
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 14:17vad säger cykelhandlaren som du köpte cykeln av?
vad säger cykelhandlaren som du köpte cykeln av?
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 14:27Jag hade samma problem på mitt "ex" Det gnissla och de va för den hade gått ifrån lite se så den verkligen sitter där den ska vara, och smörj. lite granna
Jag hade samma problem på mitt "ex" Det gnissla och de va för den hade gått ifrån lite se så den verkligen sitter där den ska vara, och smörj. lite granna
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 14:48ok, det verkar alltså inte vara något "standardfel" med normalunderhåll.
En osmord kedja, eller en vajerjustering går man ju inte till handlarn med.
Får bli ett besök hos handlarn och se vad han säger
ok, det verkar alltså inte vara något "standardfel" med normalunderhåll.
En osmord kedja, eller en vajerjustering går man ju inte till handlarn med.
Får bli ett besök hos handlarn och se vad han säger