Quote from Guest on 10 May 2010, 09:09Hej!
Jag fundrar på att köpa en GPS som tål MTB-turer. Jag vill montera den på styret och den skall ha batterier som räcker i sju timmar helst. Jag är ofta ute på "stigfinnarturer" och har samtidigt dåligt lokalsinne... Har någon något tips på vad man kan
Hej!
Jag fundrar på att köpa en GPS som tål MTB-turer. Jag vill montera den på styret och den skall ha batterier som räcker i sju timmar helst. Jag är ofta ute på "stigfinnarturer" och har samtidigt dåligt lokalsinne... Har någon något tips på vad man kan
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:19Garmin oregon 3000, med lämplig karta
Garmin oregon 3000, med lämplig karta
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:26du menar oregon 300? Hittar ingen 3000 bara 300...
du menar oregon 300? Hittar ingen 3000 bara 300...
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 09:33Tack för tipset! Vad tror du om en Oregon, är det värt de extra pengarna?
Tack för tipset! Vad tror du om en Oregon, är det värt de extra pengarna?
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 10:00Har själv en Oregon 400t. Den är stryktålig och tål regn. Dock vet jag inget bra sätt att fästa den på styret. I skog kan den fela en del men det brukar reda ut sig så fort man hittar en glänta. Den funkar mycket bra som hastighetsmätare och det går att k
Har själv en Oregon 400t. Den är stryktålig och tål regn. Dock vet jag inget bra sätt att fästa den på styret. I skog kan den fela en del men det brukar reda ut sig så fort man hittar en glänta. Den funkar mycket bra som hastighetsmätare och det går att k
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 10:55Det kan vara en oregon 300 som jag har;)
Den sitter på styrtappen med en orginalcykelhållare från Garmin.
Jag tror att den följde med i kartongen, köpte dock en extra som sitter på mc´n.Du kan sätta den på styret om du gillar det bättre.
Garmin 300 oc
Det kan vara en oregon 300 som jag har;)
Den sitter på styrtappen med en orginalcykelhållare från Garmin.
Jag tror att den följde med i kartongen, köpte dock en extra som sitter på mc´n.
Du kan sätta den på styret om du gillar det bättre.
Garmin 300 oc
Quote from Berit Bengtson on 10 May 2010, 14:16Jag tycker att du även bör kolla på Garmin Edge-modellerna, 705 har en del träningfunktioner som inte 605 har.
Till 705an kan du dessutom koppla Garmins trådlösa hastighets/kadens-sensor, i skogen kansk du inte alltid har bra kontakt med GPS-satelliterna.
Jag tycker att du även bör kolla på Garmin Edge-modellerna, 705 har en del träningfunktioner som inte 605 har.
Till 705an kan du dessutom koppla Garmins trådlösa hastighets/kadens-sensor, i skogen kansk du inte alltid har bra kontakt med GPS-satelliterna.
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 14:28Fördelen med Oregon modellerna är att du kan byta batterier, när de är slut.
Edge har inbyggda laddningsbara batterier. (tror jag)
Fördelen med Oregon modellerna är att du kan byta batterier, när de är slut.
Edge har inbyggda laddningsbara batterier. (tror jag)
Quote from Berit Bengtson on 10 May 2010, 14:41Edge-modellernas inbyggda batterier räcker >7h.
Men det går att ladda, och driva dem samtidigt, via USB-kontakten.
Nuförtiden är det såpass vanligt med USB-strömförsörjningar att det finns flera olika batteri-modeller att välja på, tex
349:- för 3400mAh
Edge-modellernas inbyggda batterier räcker >7h.
Men det går att ladda, och driva dem samtidigt, via USB-kontakten.
Nuförtiden är det såpass vanligt med USB-strömförsörjningar att det finns flera olika batteri-modeller att välja på, tex
349:- för 3400mAh
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 14:54Problemet med extrabatterier är att de är så j-a tunga. Finns det ingen solcells-USB-laddare istället?
Problemet med extrabatterier är att de är så j-a tunga. Finns det ingen solcells-USB-laddare istället?