Quote from Guest on 8 February 2013, 10:03Jag är en väldig nybörjare inom pulsklockor men med höga ambitionsnivåer sitter jag med min alldeles egna Garmin FR 910 XT. En fundering som gäckat mig ett tag är hur pulsklockan räknar steg.
1. Via GPS? Ett bokstavligt långskott.
2. Bluetoothsändare i s
Jag är en väldig nybörjare inom pulsklockor men med höga ambitionsnivåer sitter jag med min alldeles egna Garmin FR 910 XT. En fundering som gäckat mig ett tag är hur pulsklockan räknar steg.
1. Via GPS? Ett bokstavligt långskott.
2. Bluetoothsändare i s
Quote from Funbeat user on 8 February 2013, 10:13Fotpod ger information om stegfrekvens. Den ger även hastighet och sträcka. Det GPSen kan göra som poden inte kan är att visa var du har sprungit. GPSen kan även den ge hastighet och sträcka (om du är utomhus och har GPS-signal) men inte stegfrekvens.
Fotpod ger information om stegfrekvens. Den ger även hastighet och sträcka. Det GPSen kan göra som poden inte kan är att visa var du har sprungit. GPSen kan även den ge hastighet och sträcka (om du är utomhus och har GPS-signal) men inte stegfrekvens.
Quote from Funbeat user on 8 February 2013, 12:59Som nämnts i många trådar om GPS vs fotpod:
Fotpoden "givare" är accelerometrar. De mäter acceleration. Hastighet och postion fås genom att elektroniken gör en intelligent integation av accelerationen. Resultatat blir att systemet blir bra på krota tidsi
Som nämnts i många trådar om GPS vs fotpod:
Fotpoden "givare" är accelerometrar. De mäter acceleration. Hastighet och postion fås genom att elektroniken gör en intelligent integation av accelerationen. Resultatat blir att systemet blir bra på krota tidsi
Quote from Elias Engqvist on 8 February 2013, 13:34Dagens fotpoddar (åtminstone Polars) räknar DESSUTOM steg för att kunna presentera steglängd och stegfrekvens!
Dagens fotpoddar (åtminstone Polars) räknar DESSUTOM steg för att kunna presentera steglängd och stegfrekvens!
Quote from Funbeat user on 19 February 2013, 22:43Sedär! Tackar för svaren. Jag blev genast lite klokare. En fotpod är nog en vettig investering när man vill putsa på sitt löpsteg ordentligt verkar det som, förutsatt att man som nämnts kallibrerar fotpoden ordentligt.
Sedär! Tackar för svaren. Jag blev genast lite klokare. En fotpod är nog en vettig investering när man vill putsa på sitt löpsteg ordentligt verkar det som, förutsatt att man som nämnts kallibrerar fotpoden ordentligt.
Quote from Funbeat user on 20 February 2013, 23:23För att räkna stegfrekvens behövs antagligen ingen kalibrering. 🙂
För att räkna stegfrekvens behövs antagligen ingen kalibrering. 🙂