Quote from Guest on 20 February 2011, 19:07På mina 2 senaste rundor har jag sprungit in på ICA och köpt dricka.
Då har GPS lyckats följa med hur jag har gått inne på butiken, trots att taket borde ha stoppat signalen.Någon som kan förklara hur det går till?
Rundorna är
http://www.funbeat.se/tra
På mina 2 senaste rundor har jag sprungit in på ICA och köpt dricka.
Då har GPS lyckats följa med hur jag har gått inne på butiken, trots att taket borde ha stoppat signalen.
Någon som kan förklara hur det går till?
Rundorna är
http://www.funbeat.se/tra
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 19:17Taket borde ha gjort det, men gjorde uppenbarligen inte det i detta fallet. (H)
Taket borde ha gjort det, men gjorde uppenbarligen inte det i detta fallet. (H)
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 19:30Men man kan inte se vad du köpte!
Men man kan inte se vad du köpte!
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 19:44GPS-signalen är elektromagnetisk precis som radio och Tv och går genom byggnader. Normalt är signalen för svag för bra positionering men om GPS redan har synk så brukar den klara sig ett tag inomhus, speciellt de nyare GPS-chipen som får bätre o bättre kä
GPS-signalen är elektromagnetisk precis som radio och Tv och går genom byggnader. Normalt är signalen för svag för bra positionering men om GPS redan har synk så brukar den klara sig ett tag inomhus, speciellt de nyare GPS-chipen som får bätre o bättre kä
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 21:28Tack, trodde att jag var utsatt för något skämt.
Tack, trodde att jag var utsatt för något skämt.
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 22:49I min villa som är ett vanligt trähus så funkar de flesta GPS:er inomhus. I kåkar av betong och armeringsjärn är det ofta kört.
I min villa som är ett vanligt trähus så funkar de flesta GPS:er inomhus. I kåkar av betong och armeringsjärn är det ofta kört.
Quote from Funbeat user on 1 March 2011, 22:44Tittade inte efter metallbeslag, men den följer min väg väldigt bra.
Tittade inte efter metallbeslag, men den följer min väg väldigt bra.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 14:47Min 305 funkar utmärkt inomhus, den kan dock inte riktigt hitta satelliterna när man är inne, men såväl den hittat satelliter så kan man vara inne med den. Det som inte funkar däremot är när man går ner i en källare eller om man har övervåning.
Min 305 funkar utmärkt inomhus, den kan dock inte riktigt hitta satelliterna när man är inne, men såväl den hittat satelliter så kan man vara inne med den. Det som inte funkar däremot är när man går ner i en källare eller om man har övervåning.
Quote from Funbeat user on 2 March 2011, 17:55Erik
Råkade ut för det när jag jobbade med GPS på en skola i Colorado i USA. Byggnaden låg på 1800m höjd över havet och dom hade tunn metallfilm på alla fönster för att dämpa solinstrånlnigen på sommaren.
Erik
Råkade ut för det när jag jobbade med GPS på en skola i Colorado i USA. Byggnaden låg på 1800m höjd över havet och dom hade tunn metallfilm på alla fönster för att dämpa solinstrånlnigen på sommaren.