Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarGranitloppet
You need to log in to create posts and topics.

7 eller 15 km i skog och skärgårdslandskap kring Bovallstrand. Det är IK Granit som ligger bakom det här loppet med, precis som Soteleden som går av stapeln samma dag. För ynglingar finns det även en 2.5-kilometersbana. Hemsida: http://www.svenskidrott.se

Eftersom jag har bestämt mig för att vara lite halvseriös med farten kör jag det härninga loppet istället för Soteleden. Jag kommer att köra bil upp ifrån Göteborgstrakten och tillbaka igen - om det är nån som vill åka med så är det bara att säga till.

Ska besiktiga hojen på lördag. Annars hade jag lätt hakat på dig Robert... eller kanske inte (#)

Tyvärr så krockar det med en cykeltävlingshelg. Annars så hade jag sprungit hela terrängmaran för att försöka bättra fjolårstiden. Ivar lovade ju att banan skulle vara densamma som ifjol så då borde man ju iallafall inte springa fel på samma ställen... 😉

Måste bara meddela att Granitloppet kvalar in bland de vackraste löpupplevelser jag haft - upp på hällebärget högt över smögen, ner i granskogar bland rötter och genom bokskogar på fantastiska löpstigar. Det är tamejfan så man blir religiös.

Den som spar han har...

Soteleden nästa år eller? 😀