Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelGripshift reglage?
You need to log in to create posts and topics.

När nu mtb:n måste genomgå en renovering av hela drivpaketet funderar jag på att byta bakväxeln från Shimano XT till SRAM X9. (Synpunkter på detta?)

Och gör jag det får jag även byta växelreglage. Då hittade jag ett SRAM gripshift-reglage som fått bra om

Väldigt mycket en vanesak. Fördelen är att man kan ha bra grepp på styret hela tiden medan man växlar. Nackdelen att man kan råka växla oavsiktligt, speciellt om man kör i lite skakig terräng - fast det går att träna bort i ganska stor utsträckning genom

En annen fordel med Sram grip s. Er at om du sykler på vintren, er det lettere å gire med Lobster hansker el. fingerløse votter.
Har selv xo grip s. på 5 året, funker.

Jag har gamla Gripshift på min gamla TREK 990 ZX från 90- talet och gillar det så mycket att jag bytte bort mina triggers direkt till nya Gripshift X0 10-speed på min nya Specialized Stumpjumper Comp Carbon förra året. Har man vant sig så är det enkelt oc

Tack för svar. Det känns som att jag lugnt kan byta till gripshift och programmera om högerhanden.
Nu lägger jag beställning och ser fram emot att cykelmeka lite.

Hela drivpaketet: vevparti inkl vevlager, kedja, kassett, bakväxel inkl reglage samt verkty