Quote from Guest on 22 April 2010, 12:40Min fasa är punktering på långfärdscykling. Det kommer att inträffa någon dag, oh jag är så ohyggligt ohändig. Så, jag har skaffat mig en plan B, dvs jag ringer efter taxi med cykelhållare.
Min fasa är punktering på långfärdscykling. Det kommer att inträffa någon dag, oh jag är så ohyggligt ohändig. Så, jag har skaffat mig en plan B, dvs jag ringer efter taxi med cykelhållare.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:50Öva hemma. Det räcker med att kunna byta slang och ha en pump med sig.
Öva hemma. Det räcker med att kunna byta slang och ha en pump med sig.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:51Det är otroligt enkelt att byta slang, och jag tror även att det finns tätningsmedel som fungerar skapligt. Förstår verkligen inte alls hur du resonerar.
Det är otroligt enkelt att byta slang, och jag tror även att det finns tätningsmedel som fungerar skapligt. Förstår verkligen inte alls hur du resonerar.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 12:58Ni får det att låta enkelt.
När jag förra säsongen skulle pumpa däcken fick jag inte in en gnutta luft alls. Jag kan säga att jag kämpade länge. Jag ger inte upp så lätt men vart till slut tvungen till det.
Jag ringde en händig bekant. Han kom men begrep
Ni får det att låta enkelt.
När jag förra säsongen skulle pumpa däcken fick jag inte in en gnutta luft alls. Jag kan säga att jag kämpade länge. Jag ger inte upp så lätt men vart till slut tvungen till det.
Jag ringde en händig bekant. Han kom men begrep
Quote from Camilla Höög on 22 April 2010, 13:31Öva hemma är ett bra tips.
Då ser du även att du har rätt utrustning med dig för att kunna genomföra lagningen eller bytet av slangen: Pump, extra slang, lagningssats med rätt innehåll, däckavtagare.Det finns mängder med instruktioner på nätet.
http://w
Öva hemma är ett bra tips.
Då ser du även att du har rätt utrustning med dig för att kunna genomföra lagningen eller bytet av slangen: Pump, extra slang, lagningssats med rätt innehåll, däckavtagare.
Det finns mängder med instruktioner på nätet.
http://w
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 13:32Ett tips är att öppna ventilen innan du pumpar.
Ett tips är att öppna ventilen innan du pumpar.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 13:34Midsommar grodan: Åk till din lokala handlare och be snällt att han låter dig vara med när han byter slang. Sen kollar du på youtube och tränar hemma. Sen kommer du också undra hur du resonerade från början. Du måste rimligen i livet ha tagit dig förbi st
Midsommar grodan: Åk till din lokala handlare och be snällt att han låter dig vara med när han byter slang. Sen kollar du på youtube och tränar hemma. Sen kommer du också undra hur du resonerade från början. Du måste rimligen i livet ha tagit dig förbi st
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 13:35Inte så lätt att veta hur ventilerna fungerar när man är van vid andra ventiler. Själv krökte jag den där skruvgrejen så den inte gick att skruva dit igen.
Inte så lätt att veta hur ventilerna fungerar när man är van vid andra ventiler. Själv krökte jag den där skruvgrejen så den inte gick att skruva dit igen.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 14:16Ett problem kan vara att få däcket den sista biten.
Bäst är om man kan kränga på däcket med enbart händerna, utan verktyg.
Annars riskerar man att göra hål på slangen med verktygen.För att det ska gå att göra, och utan att behöva vara jättestark i hände
Ett problem kan vara att få däcket den sista biten.
Bäst är om man kan kränga på däcket med enbart händerna, utan verktyg.
Annars riskerar man att göra hål på slangen med verktygen.
För att det ska gå att göra, och utan att behöva vara jättestark i hände
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 16:15Det går på de flesta kombinationer att både ta av&på däck utan verktyg.
Några kombinationer är omöjliga fast det beror även på däcksdimensionen.
Det går på de flesta kombinationer att både ta av&på däck utan verktyg.
Några kombinationer är omöjliga fast det beror även på däcksdimensionen.