Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLinköpings budoklubbHäckklippning
You need to log in to create posts and topics.

Har ni sett? Jens har klippt sin häck i 5 timmar! Jag menar, hur stor häck kan man ha?! 🙂

Frågan är snarare storlek på saxen och inställning till kvistarnas individuella existens. <för döden i TPs böcker är det ju otänkbart att ta flera ax åt gången med lien när han lekte bonddräng. Jens kanske har samma filosofi. Skilnaden är att döden trots

Hrummf, om du tycker det tar lång tid så är du välkommen att hjälpa till nästa gång det är dags för klippning .. så kan jag ligga i hängmattan med en bärs .. 🙂

Hehe! Could be, could be, att Jens är långsammare än döden alltså 😉

Hmm, men hur stor är häcken? Jag får en bild av en gigantisk hagtornshäck som omgärdar hela tomten!

Fast... Å andra sidan har jag mest klippt häckar med elektrisk häcksax när jag sommarjobbade som fastighetsskötare, och då gick det ganska fort 🙂

Tomten är på 1250m^2, grovt räknat kanske den är 30x40 m och med häck på nästan tre sidor kan det bli strax under hundra meter häck. Jag har en elektrisk häcksax men häcken är gammal och för det mesta är den så bred att jag måste klippa tre svep på toppen

Cheesus! Det är rätt mycket häck det! Sån tur att jag slipper klippa 😀 Hade häck på bakgården när jag bodde i Ryd, och det tog en stund att klippa den med häcksax.