Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHögerfotad cyklist 😉
You need to log in to create posts and topics.

12

Nya skor, ny cykel med allt vad detta innebär. Det lustiga är att det känns som jag har mer kraft i högerbenet eller så är skon+kloss bättre inställd på högern.

Har hållit på fram & tillbaka för att vänstern ska kännas lika bra, men tyvärr utan fullgott

Byt tillbaks till dom gamla skorna och se om det blir bättre, men det hela verkar skumt faktiskt.

Har faktiskt funderat på det, men dom är ganska nötta, därför nya Sidi i våras. Till slut kommer nog även vänstern att bli bra, men som sagt ganska lätt att dribbla bort sej trots att jag markerar varje ändring.......det känns som det finns så många param

Det finns inte "ungefär" utan det är exakt som gäller.
För övrigt kan det vara precis vad som helst om du inte har mät upp dig och ställt in allt exakt lika.

Exakt!!! Det är ju just då som vänster känns sämre så därför har jag ändrat lite på vänster kloss & då blir det "ungefär lika". Kan vara vad som helst???? förmodligen med hjälper ju inte just nu.

Hur mäter man upp sej så man vet att man har lika långa b

Björn, hold your horses nu..
Börja med att gå bakåt till tidpunkten när du inte hade problem. Återställ inställningarna och börja därifrån. Ändra inte mer än en parameter i taget och våga låta dom vara några mil. Att fråga andra rutinerade cyklister bruk

Det låter klokt!!!! Får gå tillbaka till Gamla skorna & gamla cykeln & VR 2008, men det hjälper ju inte när man handlat in en ny fin cykel & nya fina skor.

Dom gamla skorna har en högre sula så sadelhöjden går inte helt att jämföra mellan cyklarna, det

Ja, det har alla som inte ställer in det exakt lika.
Sedan ska du ha din gamla sadel i exakt samma position i förhållnde till vevpartiet innan du ändrar på något.

Det tog mig tre år innan jag hittade "rätt drag".
Sedan visste jag hur jag ska sitta.

Precis som Dp säger, skit i slope och sånt. Mät avstånd sadel-vevparti-styrtapp triangeln. Sen tar du en paus och funderar över sakernas tillstånd. Återskapa detta förhållande sen på din nya cykel så gott det går och kompensera för skor och annat.

Jag har ungefär samma problem och har alltid haft det, så jag har tänkt att det har att göra med att jag har mera kraft i högerbenet. Hoppar höjd med högerbenet o.s.v.

Jag tycker också att det känns som om högerbenet är längre, men jag var till en fysiot

12