Quote from Guest on 24 May 2008, 14:36Nytt fenomen i min värld.. vad ska man tänka om detta? För mig var det skitjobbigt! Först vänsterriktad, inga konstigheter.. men höger.. öh? Vad kan göra en sådan onödigt jobbig?
Nytt fenomen i min värld.. vad ska man tänka om detta? För mig var det skitjobbigt! Först vänsterriktad, inga konstigheter.. men höger.. öh? Vad kan göra en sådan onödigt jobbig?
Quote from Camilla Höög on 24 May 2008, 14:46Vad är egentligen frågan? Många frågetecken men jag vet inte vad du söker svar på 🙂
Det handlar bara om att öva. Det är som att vara höger- eller vänsterhänt. En sida är man van vid och funkar bäst, men det går att öva upp den andra också. Jag kör säll
Vad är egentligen frågan? Många frågetecken men jag vet inte vad du söker svar på 🙂
Det handlar bara om att öva. Det är som att vara höger- eller vänsterhänt. En sida är man van vid och funkar bäst, men det går att öva upp den andra också. Jag kör säll
Quote from Funbeat user on 24 May 2008, 15:09OK
Frågan konkret,
Vad är skillnaden för cykisten att utöva vänster eller högerriktad belgisk klunga?Det tog mer krafter för mig att köra belgisk höger, än det gjorde att ligga och dra. Så visst sitter det i träning. Men vart börjar man tänka? Något or
OK
Frågan konkret,
Vad är skillnaden för cykisten att utöva vänster eller högerriktad belgisk klunga?
Det tog mer krafter för mig att köra belgisk höger, än det gjorde att ligga och dra. Så visst sitter det i träning. Men vart börjar man tänka? Något or
Quote from Funbeat user on 24 May 2008, 15:21Beror det inte varifrån det blåser? Dvs den snabbare sidan ska ligga i lä?
Beror det inte varifrån det blåser? Dvs den snabbare sidan ska ligga i lä?
Quote from Funbeat user on 24 May 2008, 17:41Stämmer. Men det gäller att alla är med på noterna, annars blir det konstigt.
Stämmer. Men det gäller att alla är med på noterna, annars blir det konstigt.
Quote from Funbeat user on 24 May 2008, 21:49Precis, om det blåser från vänster så ska kedjan gå motsols, blåser det från höger så ska kedjan gå medsols. Det är precis samma sak som om man kör på ett led och den som ligger först släpper av, då ska han/hon gå ner och lägga sig sist genom att slå av å
Precis, om det blåser från vänster så ska kedjan gå motsols, blåser det från höger så ska kedjan gå medsols. Det är precis samma sak som om man kör på ett led och den som ligger först släpper av, då ska han/hon gå ner och lägga sig sist genom att slå av å
Quote from Funbeat user on 24 May 2008, 21:56Hej alla,
tack för besked. Nu har jag haft några timmar att fundera på det här och ventilerat med lite folk (däribland er) och nu fått klart för mig vad som kan ha pågått.
Hej alla,
tack för besked. Nu har jag haft några timmar att fundera på det här och ventilerat med lite folk (däribland er) och nu fått klart för mig vad som kan ha pågått.
Quote from Fredrik Närenfors on 25 May 2008, 18:34Utöver att det snabbare ledet ska få lä när det går upp så är det en säkertsaspekt också som är värd att tänka på i alla lägen.
Eftersom bakomvarande cyklister tenderar att glida ned lite på läsidan så är det riskabelt att rulla åt det hållet eftersom man
Utöver att det snabbare ledet ska få lä när det går upp så är det en säkertsaspekt också som är värd att tänka på i alla lägen.
Eftersom bakomvarande cyklister tenderar att glida ned lite på läsidan så är det riskabelt att rulla åt det hållet eftersom man