Quote from Guest on 25 July 2010, 16:28Har förstått att höjdmätningen i FR 305 är ganska simpel, att den mäter höjd via GPS och inte barometriskt. Finns det ändå något sätt att kalibrera höjdmätningen så att den blir något bättre? Kan inte säga på rak arm hur mycket fel den visar, men det känn
Har förstått att höjdmätningen i FR 305 är ganska simpel, att den mäter höjd via GPS och inte barometriskt. Finns det ändå något sätt att kalibrera höjdmätningen så att den blir något bättre? Kan inte säga på rak arm hur mycket fel den visar, men det känn
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 16:38Mitt tips är att använda Elevation Correction till SportTracks:
http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks/plugins/plugin_detail.php?id=71
Mitt tips är att använda Elevation Correction till SportTracks:
http://www.zonefivesoftware.com/sporttracks/plugins/plugin_detail.php?id=71
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 17:02Ok, har sett något om det där tidigare men inte utforskat ST överhuvudtaget så mycket ännu, bara tittat lite snabbt på det... ska kolla lite mera!
Helst skulle jag ju vilja ha en mer korrekt höjdangivelse direkt i klockan, men det går väl inte? Med din lö
Ok, har sett något om det där tidigare men inte utforskat ST överhuvudtaget så mycket ännu, bara tittat lite snabbt på det... ska kolla lite mera!
Helst skulle jag ju vilja ha en mer korrekt höjdangivelse direkt i klockan, men det går väl inte? Med din lö
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 17:10"Helst skulle jag ju vilja ha en mer korrekt höjdangivelse direkt i klockan"
Om det hade varit möjligt så hade nog Garmin redan löst det. 😉
"Helst skulle jag ju vilja ha en mer korrekt höjdangivelse direkt i klockan"
Om det hade varit möjligt så hade nog Garmin redan löst det. 😉
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 17:47Jo det är sant (H) Jag ska ta och kika på det här med Sport Tracks, tack för tipset!
Jo det är sant (H) Jag ska ta och kika på det här med Sport Tracks, tack för tipset!
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 19:25Garmin har lagt in en motsvarighet till Elevation Correction i Garmin Connect också ifall att du använder det.
Garmin har lagt in en motsvarighet till Elevation Correction i Garmin Connect också ifall att du använder det.
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 22:40Staffan: Du menar den funktionen som heter "Höjdkorrigeringar" under "Ytterligare information"? Tycker i så fall att det inte blir någon skillnad om jag väljer Aktiverad eller Avaktiverad... Eller du kanske har hittat nåt annat?
Staffan: Du menar den funktionen som heter "Höjdkorrigeringar" under "Ytterligare information"? Tycker i så fall att det inte blir någon skillnad om jag väljer Aktiverad eller Avaktiverad... Eller du kanske har hittat nåt annat?
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 23:01Ja, det är den. Jag dubbelkollade nyss på en av mina aktiviteter och jo, den gör skillnad, men eftersom skalan på höjddiagrammet är ganska grov så syns det inte så tydligt.
Det som händer är att man tittar på positionen och sedan går in i en databas och k
Ja, det är den. Jag dubbelkollade nyss på en av mina aktiviteter och jo, den gör skillnad, men eftersom skalan på höjddiagrammet är ganska grov så syns det inte så tydligt.
Det som händer är att man tittar på positionen och sedan går in i en databas och k
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 23:32Hmm... får kolla på det mer. Kan inte se någon skillnad på någon av mina aktiviteter, däremot blev det skillnad direkt i Sport Tracks när jag körde i plugin-programmet (jämförde med höjdkurvan i Garmin Connect) men bara på aktiviteter som importerats efte
Hmm... får kolla på det mer. Kan inte se någon skillnad på någon av mina aktiviteter, däremot blev det skillnad direkt i Sport Tracks när jag körde i plugin-programmet (jämförde med höjdkurvan i Garmin Connect) men bara på aktiviteter som importerats efte
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 23:47I ST för att ändra höjdkurvan på en gammal aktivitet mha elevation correction, välj aktiviteten och välj sedan ändra aktivitet->apply elevation correction.
Om du inte vill att nyimporterade aktiviteter automatiskt ska korrigeras utan hellre vill göra det
I ST för att ändra höjdkurvan på en gammal aktivitet mha elevation correction, välj aktiviteten och välj sedan ändra aktivitet->apply elevation correction.
Om du inte vill att nyimporterade aktiviteter automatiskt ska korrigeras utan hellre vill göra det