Quote from Guest on 14 July 2011, 07:46Har någon listat ut var man ser ett träningspass höjddata förutom i diagrammet? Det jag vill helst vill se är en sammanställning liknande den i Garmin Connect där det står antal tagna och antal förlorade höjdmeter i sifferform. Tacksam för svar.
Har någon listat ut var man ser ett träningspass höjddata förutom i diagrammet? Det jag vill helst vill se är en sammanställning liknande den i Garmin Connect där det står antal tagna och antal förlorade höjdmeter i sifferform. Tacksam för svar.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 07:56Med reservation för att jag inte vet hur pass detaljerat du menar att du vill ha det: Om du har en mobil med gps, ta hem appen endomondo (gratis), där står allt det där, med tillhörande uppladdade kurvor på Internet.
Med reservation för att jag inte vet hur pass detaljerat du menar att du vill ha det: Om du har en mobil med gps, ta hem appen endomondo (gratis), där står allt det där, med tillhörande uppladdade kurvor på Internet.
Quote from Elias Engqvist on 14 July 2011, 08:36funbeat räknar inte ut något sånt f.n.
funbeat räknar inte ut något sånt f.n.
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 10:51@Anders: Tack för tipset med Endomundo, men jag har redan tillgång till siffran via Garmin Connect då jag använder träningsklocka. Det jag önskar är bara att det skulle komma med på importen till Funbeat. Datat finns ju redan importerat eftersom man kan f
@Anders: Tack för tipset med Endomundo, men jag har redan tillgång till siffran via Garmin Connect då jag använder träningsklocka. Det jag önskar är bara att det skulle komma med på importen till Funbeat. Datat finns ju redan importerat eftersom man kan f
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 11:19För att höjdinformationen från Garmins Forerunnerklockor ska vara relevant så behöver man göra höjdkorrigeraring mot en referensdatabas. Det gör Garmin Connect och det finns även som plugin till SportTracks (elevation correction).
Så på önskelistan borde
För att höjdinformationen från Garmins Forerunnerklockor ska vara relevant så behöver man göra höjdkorrigeraring mot en referensdatabas. Det gör Garmin Connect och det finns även som plugin till SportTracks (elevation correction).
Så på önskelistan borde
Quote from Elias Engqvist on 14 July 2011, 11:31Om jag gissar det hela rätt så behöver man inga höjddata alls för att få höjden från referensdatabasen - bara gps-koordinaterna. Eller?
Om jag gissar det hela rätt så behöver man inga höjddata alls för att få höjden från referensdatabasen - bara gps-koordinaterna. Eller?
Quote from Funbeat user on 14 July 2011, 11:43Ja, egentligen borde det vara så men jag vet inte. Referensdatat har luckor på vissa platser, då kanske klockans höjdinfo fyller i?
Jag kollade just i Garmin Connect på den 24 km-runda vi sprang i Måndags kväll (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx
Ja, egentligen borde det vara så men jag vet inte. Referensdatat har luckor på vissa platser, då kanske klockans höjdinfo fyller i?
Jag kollade just i Garmin Connect på den 24 km-runda vi sprang i Måndags kväll (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx