Quote from Guest on 3 September 2009, 20:48En trevlig funktion i samband med träningsrundor skulle vara att kunna visa en höjdprofil för rundan samt högsta och lägsta punkt.
Den behöver inte vara aktiv hela tiden utan kanske ska aktiveras med en knapp?
För att kolla höjdskillnader har jag nu öppna
En trevlig funktion i samband med träningsrundor skulle vara att kunna visa en höjdprofil för rundan samt högsta och lägsta punkt.
Den behöver inte vara aktiv hela tiden utan kanske ska aktiveras med en knapp?
För att kolla höjdskillnader har jag nu öppna
Quote from Funbeat user on 3 September 2009, 20:58ogle Earth har funktionen att visa höjden för punkten där man har muspekaren. Så kunde jag i varje fall se att den långa sega backen på min 5,5km-runda var 47m uppåt.
Funktionen med höjdprofil finns t.ex. på http://aktivtraning.se/rundan och jag tyckte de
ogle Earth har funktionen att visa höjden för punkten där man har muspekaren. Så kunde jag i varje fall se att den långa sega backen på min 5,5km-runda var 47m uppåt.
Funktionen med höjdprofil finns t.ex. på http://aktivtraning.se/rundan och jag tyckte de
Quote from Funbeat user on 4 September 2009, 08:40Skulle precis säga att aktivträning.se också använder sig av ogles kartor och har den funktionen men nån annan hann före 🙂
Hur som helst vore det en väldigt trevlig funktion!
Skulle precis säga att aktivträning.se också använder sig av ogles kartor och har den funktionen men nån annan hann före 🙂
Hur som helst vore det en väldigt trevlig funktion!
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 11:49det här skulle vara hur bra som helst om det gick att fixa.
det här skulle vara hur bra som helst om det gick att fixa.
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 15:28Höjdkurvan hos Aktiv Träning är från Iform och är nog allt annat än rättvisande. Har bl.a. prövat den på en 5 km-sträcka med några rejäla och väldefinierade backkrön, en sträcka vi använder till en tävling. En del backar finns på utvägen men försvinner på
Höjdkurvan hos Aktiv Träning är från Iform och är nog allt annat än rättvisande. Har bl.a. prövat den på en 5 km-sträcka med några rejäla och väldefinierade backkrön, en sträcka vi använder till en tävling. En del backar finns på utvägen men försvinner på
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 16:06På gmap ritar jag rundor och där kan man få en höjdkurva som jag tycker stämmer bra. Dock får man ingen sammanfattning över hur många meter upp och ner eller några andra fiffiga data.
(http://www.gmap-pedometer.com/?r=2949793)
På gmap ritar jag rundor och där kan man få en höjdkurva som jag tycker stämmer bra. Dock får man ingen sammanfattning över hur många meter upp och ner eller några andra fiffiga data.
Quote from Funbeat user on 19 September 2009, 00:35Jag saknar en funktion vad gäller diagrammen när man importerar en runda från min Garmin. Skulle vara fin om man kunde ändra skala på nåt sätt vad gäller just höjdkurvan. För när man kör höghöjdspass så blir den helt rak då skalan går från 0- aktuell höjd
Jag saknar en funktion vad gäller diagrammen när man importerar en runda från min Garmin. Skulle vara fin om man kunde ändra skala på nåt sätt vad gäller just höjdkurvan. För när man kör höghöjdspass så blir den helt rak då skalan går från 0- aktuell höjd
Quote from Funbeat user on 1 January 2010, 13:37..eller bara ett enkelt fält att spara totalt antal höjdmeter under passet vore trevligt, typ ASC/DSC.
..eller bara ett enkelt fält att spara totalt antal höjdmeter under passet vore trevligt, typ ASC/DSC.