Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHålla sitt eget tempo
You need to log in to create posts and topics.

Jag har precis börjat simma igen efter något års uppehåll och märker direkt att det är mycket svårare att hålla sitt eget tempo i simning i bassäng med många andra simmare än det tex är då man simmar i öppet vatten, eller för den delen löper i spår eller

Det blir lite lättare att anpassa sig till andra om man kör intervaller men inte är benhård på starttider. Ju kortare intervaller desto lättare.

Annars tycker jag det värsta är när man simmar lite, lite snabbare än den som ligger framför. Då får man sakt

Om det bara är en simmare man har "problem" med, kan man ju vänta tills den andra är på andra sidan bassängen, innan man startar. Då tar det ju ett tag innan man är ifatt varandra. Sedan kan man gör en paus igen, om man så vill.

Ibland tycker jag dock at

Jag tycker bara det är stimulerande! Om någon är för stark och försvinner får jag försöka hänga på längre tid nästa gång han passerar.

Jag håller med om at det är kul och stimulerande med lite "tävling". Problemet är bara att det bara blir högintensiva pass. Önskar jag kunde behärska tävlingsdjävulen lite.

Jag kör bara högintensiva simpass. Om jag badar bryr jag mig inte om andra.

Ok, men har man tänkt simma timme så blir sista halvtimmen en pina då man är helt slut redan efter 10 minuter 🙂

haha - det är sant! Man får välja bana när man hoppar i. Börja på motionsbanan och kör med eliten sista 10 min 😉

Omöjligt! Slutar alltid med andnöd 🙁