Quote from Guest on 10 September 2009, 07:17Mina "vardagsbrallor", ett par Santini har en 500-600 mil på nacken
och det känns som om vadderingen börjar tappa spänsten.
Är det nåt man får räkna med eller skiljer det så att dyrare håller längre?
Mina "vardagsbrallor", ett par Santini har en 500-600 mil på nacken
och det känns som om vadderingen börjar tappa spänsten.
Är det nåt man får räkna med eller skiljer det så att dyrare håller längre?
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 07:27Har samma erfarenhet av brallor i mellanprisklassen d v s 500-800 spänn. Anser att de bör hålla minst 500-700 mil.
Sedan har säkert den "personliga skavfaktorn" och tvättproceduren en viss inverkan.
Dyrare brallor: Assos levererar tillsammans med brall
Har samma erfarenhet av brallor i mellanprisklassen d v s 500-800 spänn. Anser att de bör hålla minst 500-700 mil.
Sedan har säkert den "personliga skavfaktorn" och tvättproceduren en viss inverkan.
Dyrare brallor: Assos levererar tillsammans med brall
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 07:32Mina Santini CX är numera uppslitna efter sju år men med utmärkta skinn.
Mina Santini CX är numera uppslitna efter sju år men med utmärkta skinn.
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 08:34Har också ett par Santini CX samt Carb. Den förstnämnda har jag använt i två säsonger. Mycket nöjd med båda, speciellt CX med tanke på priset. Jag sköljer alltid ut mina i duschen efter ett pass.
Om jag använt creme tvättar jag byxans chamois med galltv
Har också ett par Santini CX samt Carb. Den förstnämnda har jag använt i två säsonger. Mycket nöjd med båda, speciellt CX med tanke på priset. Jag sköljer alltid ut mina i duschen efter ett pass.
Om jag använt creme tvättar jag byxans chamois med galltv
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 10:24Vadderingen borde vara lite som löparskor, de tappar stötdämpning med tiden.
Så det får man kanske räkna med helt enkelt.Jag undrar mest om hållbarheten eftersom jag funderar på ett par Assos
som nya vinterbrallor, men de är så pass dyra så det vill til
Vadderingen borde vara lite som löparskor, de tappar stötdämpning med tiden.
Så det får man kanske räkna med helt enkelt.
Jag undrar mest om hållbarheten eftersom jag funderar på ett par Assos
som nya vinterbrallor, men de är så pass dyra så det vill til
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 12:25När cykelpolarna klagar på min håriga rumpa så är det dags att byta brallor.
Tvättar i 40 grader samt torktumlar.
Brallorna håller kanske 7-8 år
När cykelpolarna klagar på min håriga rumpa så är det dags att byta brallor.
Tvättar i 40 grader samt torktumlar.
Brallorna håller kanske 7-8 år
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 17:13Du rakar alltså inte häcken?
Du rakar alltså inte häcken?
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 19:57Så långt upp behövs väl inte - bara de delar i kontakt med sadeln.
Så långt upp behövs väl inte - bara de delar i kontakt med sadeln.
Quote from Funbeat user on 10 September 2009, 20:01Helt sant, men om lurvet letar sig ut genom brallorna så... alternativt små flätor kanske?
Helt sant, men om lurvet letar sig ut genom brallorna så... alternativt små flätor kanske?
Quote from Rasmus Olsson on 10 September 2009, 20:45Fredrik, det är osnyggt att ligga på rulle bakom nån, där dennes rövhår letat sig ut genom lycrans maskor. Blir liksom liiite svårt att koncentrera sig på cyklingen. För jag tänker då, hur fans er det ut där fram på brallan? Huga...
Fredrik, det är osnyggt att ligga på rulle bakom nån, där dennes rövhår letat sig ut genom lycrans maskor. Blir liksom liiite svårt att koncentrera sig på cyklingen. För jag tänker då, hur fans er det ut där fram på brallan? Huga...