Quote from Guest on 23 April 2012, 16:06Finn felet:
http://www.dn.se/sthlm/polisen-ska-kolla-cyklister
Finn felet:
http://www.dn.se/sthlm/polisen-ska-kolla-cyklister
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 16:16Jag drar till med en gissning på "Så fort får det inte gå på en cykelbana".
Jag drar till med en gissning på "Så fort får det inte gå på en cykelbana".
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 16:26Precis!
Man skall inte gå på en "cykelbana" överhuvudtaget 😀
Precis!
Man skall inte gå på en "cykelbana" överhuvudtaget 😀
Quote from Funbeat user on 23 April 2012, 16:42Helt sant Conny! 😀
Helt sant Conny! 😀
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 10:59Kommer det snart att bli hastighetsbegränsning på cykelbanan och sen kommer polisen bevaka detta med laser!?
Uttalandet "så fort får det inte gå" är moral som säkert snart kommer att bli lag!?Jag höll nog 35 på cykelbanan hela vägen från Vällingby till
Kommer det snart att bli hastighetsbegränsning på cykelbanan och sen kommer polisen bevaka detta med laser!?
Uttalandet "så fort får det inte gå" är moral som säkert snart kommer att bli lag!?
Jag höll nog 35 på cykelbanan hela vägen från Vällingby till
Quote from Rasmus Olsson on 25 April 2012, 11:07Jag blev tillsagd av en polis att jag inte får cykla när det snöar. Samt att det är generellt cykelförbud på 70-vägar. Sen dess är mitt förtroende för polisens lagkunskaper mycket låga. Kan du bara rabbla lite paragrafer och om du frågar om och om igen "v
Jag blev tillsagd av en polis att jag inte får cykla när det snöar. Samt att det är generellt cykelförbud på 70-vägar. Sen dess är mitt förtroende för polisens lagkunskaper mycket låga. Kan du bara rabbla lite paragrafer och om du frågar om och om igen "v
Quote from ellen olsson on 25 April 2012, 11:16Själva är de dåliga på att tillämpa bälteslagen. Säg gärna till dem om de inte använder bilbältet. Normalreaktionen är att de blir sura och åker därifrån.
Själva är de dåliga på att tillämpa bälteslagen. Säg gärna till dem om de inte använder bilbältet. Normalreaktionen är att de blir sura och åker därifrån.
Quote from Rasmus Olsson on 25 April 2012, 11:18Inte många polisbilar använder blinkers heller.
Inte många polisbilar använder blinkers heller.
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 11:40Jag kräver inte att poliser alltid gör rätt, jag vet att de inte alltid gör fel. Det finns inga übermensch. De flesta gör ett bra jobb i det arbete de ska utföra. Löjligt att dra alla över samma kam. Titta i din stad på cyklister i trafiken, gör alla rätt
Jag kräver inte att poliser alltid gör rätt, jag vet att de inte alltid gör fel. Det finns inga übermensch. De flesta gör ett bra jobb i det arbete de ska utföra. Löjligt att dra alla över samma kam. Titta i din stad på cyklister i trafiken, gör alla rätt
Quote from Rasmus Olsson on 25 April 2012, 11:49Det är inte orimligt att vi begär att den som ska upprätta hålla lagen, själva följer den. De ska föregå med gott exempel. Visst är de människor också med sina brister, men samhället ställer faktiskt högre krav på en polis.
Det är inte orimligt att vi begär att den som ska upprätta hålla lagen, själva följer den. De ska föregå med gott exempel. Visst är de människor också med sina brister, men samhället ställer faktiskt högre krav på en polis.