Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHärligt citat
You need to log in to create posts and topics.

12

Finn felet:
http://www.dn.se/sthlm/polisen-ska-kolla-cyklister

Jag drar till med en gissning på "Så fort får det inte gå på en cykelbana".

Precis!
Man skall inte gå på en "cykelbana" överhuvudtaget 😀

Helt sant Conny! 😀

Kommer det snart att bli hastighetsbegränsning på cykelbanan och sen kommer polisen bevaka detta med laser!?
Uttalandet "så fort får det inte gå" är moral som säkert snart kommer att bli lag!?

Jag höll nog 35 på cykelbanan hela vägen från Vällingby till

Jag blev tillsagd av en polis att jag inte får cykla när det snöar. Samt att det är generellt cykelförbud på 70-vägar. Sen dess är mitt förtroende för polisens lagkunskaper mycket låga. Kan du bara rabbla lite paragrafer och om du frågar om och om igen "v

Själva är de dåliga på att tillämpa bälteslagen. Säg gärna till dem om de inte använder bilbältet. Normalreaktionen är att de blir sura och åker därifrån.

Inte många polisbilar använder blinkers heller.

Jag kräver inte att poliser alltid gör rätt, jag vet att de inte alltid gör fel. Det finns inga übermensch. De flesta gör ett bra jobb i det arbete de ska utföra. Löjligt att dra alla över samma kam. Titta i din stad på cyklister i trafiken, gör alla rätt

Det är inte orimligt att vi begär att den som ska upprätta hålla lagen, själva följer den. De ska föregå med gott exempel. Visst är de människor också med sina brister, men samhället ställer faktiskt högre krav på en polis.

12