Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHallandsloppet - aftermatch
You need to log in to create posts and topics.

Då har jag för första gången i mitt liv gjort detta:
- Cyklat 100km
- Ställt upp i en tävling (om än motionstävling)

Cyklade hallandsloppet i helgen, lyckades komma runt på 4 tim 17 minuter.
Hade ingen aning om hur sträckan såg ut och för en amatör som

Bra jobbat!
Det var första gången för mig med. Har bara cyklat på riktigt sen i September, då jag köpte min första racer på rea. Tog mig runt på 2.48, och det är jag jäkligt nöjd med:-)

Jo det var riktigt roligt och härligt väder! Lite komiskt var det för mig, fästmön och svärfar...efter vi hade passerat andra kontrollen konstaterade vi att vi haft medvind på vägen upp, för då började plötsligt motvinden 😀 vi som tyckte det gått så bra

@Anders, det var verkligen imponerande (t+) Undra om man kommer nå upp till den nivån någon gång

@Mikael, ja, det kändes ingenting i kroppen förrän motvinden tog i efter dryga 6 mil. Sen är min absolut svagaste sida uppförsbackar, det gick som en snigel

Jag vet inte hur du gör när du går in för backarna, jag läste ett tips för ett tag sen som har hjälpt mig en hel del. Växla ner någon växel precis i början av backen, du ska inte hinna känna att det börjar gå tungt. Sedan gäller det att hänga med i växlan

David, jag låg på samma nivå som dig för ett år sedan. då cyklade jag 10mil för första gången, på min hybridcykel som jag hade då. Det tog nästan 4,5 tim. Men sen jag köpte min racer i höstas har jag kört 240 mil. Och gått ner 10kg. Så det går att göra sn

Hello!

Frågan är Anders, om du och jag inte måste befunnit oss i samma klunga. Jag kom runt på 2:44:05, efter lite tok-körande sista 15km...

Mvh Janne

@Mikael, ja, jag börjar lära mig att hålla högre kadens, men det är inte lätt än så länge, uthålligheten finns inte där i dagsläget, de första backarna går bra men sen blir det värre och värre för varje backe 🙂
Men visst började jag att växla ner innan

David, kadens hade ett vättenrundan träningsschema för något nummer sen, vissa av passen var korta och intensiva. Personligen när jag har dåligt med tid så kör jag av bara h*lvete, har sj ca. 7km till jobbet, ingen jättelång sträcka, men ligger du och pum

@Henrik, ingen fara för OT, jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få för att förbättra mig. Ska börja trampa på som en dåre till jobbet de gånger jag har möjlighet att ta cykeln till jobbet 🙂