Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Finns det någon tävling, med rejäla längder typ halv ironman, med en stor motionsklass? Dvs en tävling där man får vara lite halvkass utan att stå ut, dvs stort deltagarantal vore kul? Men som samtdigt är en riktig utmaning, eftersom den är lång? Helst ti

Triathlonsäsongen tar slut när det blir höst. Säsongens sista tävling är en HIM, Sala Silverman den 30/8 - kan det vara något? Alternativt Stockholm triathlon på olympisk distans helgen innan. Triathlon är fortfarande en liten sport i Sverige. Det är delt

Tjörn har en 1/2 IM sista Augusti...
Jag funderar på att triatlon-debutera där!

Ah, visst ja! Tjörn fick vi inbjudan till när vi var i Gbg. Och sedan fick jag en extra inbjudan personligt addresserad till jobbadressen. Jag undrar fortfarande vem som skickade den...

För övrigt arrangerar vi i Karlskrona en sprint den helgen (31/8),

Slutet av augusti verkar ju bra i tiden. Bra mål, om man ska orka träna på sommaren. Och halva låter ju lite jobbigt och det är ju bra.

Då ska man ju bara ner till" fel" sida av sverige. 😉 Behöver nog suga lite på det där. Stockholms Triathlon är väl l

Sala är samma distans som Tjörn, och om jag har förstått det rätt så ligger det geografiskt närmare dig... Vilken du än väljer: ha det så skoj!!!

Tack, bra tips!

Sala låter som en bra utmaning. Ska kolla lite närmare, men den har redan hamnat i kalendern. Kul! 🙂

Jag körde Sala som premiär på halv-IM 2006 och igen ifjol.

Jag tycker det är en kanontävling. Bra simbana, lite knepigt med att hoppa i från en brygga i varvningen, men det funkar. Snäll cykelbana, inga backar att tala om. Sist en "mysig" löpbana med ka

Jag lurar på att ställa upp på tjörn. Men vi får väl se hur de går med träningen..

Nämen Kalle, ska du bli triathlet nu också - kul!

12