Quote from Guest on 8 April 2010, 14:49Jag ska köra halvvättern i år för första gången. Har inte cyklat mycket racer alls, dock mycket spinning och en del mtb några år.
Drömmen vore ju att kunna ha under 6 timmar som mål, men är det ett väldigt orealistiskt mål med tanke på min bakgrund?
Jag
Jag ska köra halvvättern i år för första gången. Har inte cyklat mycket racer alls, dock mycket spinning och en del mtb några år.
Drömmen vore ju att kunna ha under 6 timmar som mål, men är det ett väldigt orealistiskt mål med tanke på min bakgrund?
Jag
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 14:59Under 6 timmar är inga problem för dig. Se bara till att trampa så många mil som möjligt nu för att vänja kroppen.
Under 6 timmar är inga problem för dig. Se bara till att trampa så många mil som möjligt nu för att vänja kroppen.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 15:57Halvvättern har en ganska lätt bana så 6 timmar bör inte vara ouppnåeligt. Du har gott om tid att komma på om det är ett realistiskt mål innan det är dags. Det gäller att träna på att sitta många timmar i sadeln. Då kan du köra utan några längre depåstopp
Halvvättern har en ganska lätt bana så 6 timmar bör inte vara ouppnåeligt. Du har gott om tid att komma på om det är ett realistiskt mål innan det är dags. Det gäller att träna på att sitta många timmar i sadeln. Då kan du köra utan några längre depåstopp
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 19:46Det är lugnt.
Hitta ngn bra klunga! Åkte förra året o hakade på ngn cykelklubb, gick kanske lite för fort men vi hakade på rätt många mil, men öva först...
Tror jag hade 5.20 drygt o det var första gången jag körde halvvättern.
Motvinden sista milen var v
Det är lugnt.
Hitta ngn bra klunga! Åkte förra året o hakade på ngn cykelklubb, gick kanske lite för fort men vi hakade på rätt många mil, men öva först...
Tror jag hade 5.20 drygt o det var första gången jag körde halvvättern.
Motvinden sista milen var v
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 20:39Haka inte på en klunga, sök några likasinnade och skapa en egen.
En av de mest fantastiska upplevelserna med cykel är att som grupp lyckas med ett gemensamt mål.
Haka inte på en klunga, sök några likasinnade och skapa en egen.
En av de mest fantastiska upplevelserna med cykel är att som grupp lyckas med ett gemensamt mål.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 20:47Ett mycket klokt råd säkerhetsmässigt.
Ett mycket klokt råd säkerhetsmässigt.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 20:52o för självkänslan.....
o för självkänslan.....
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 13:36Pernilla: Hur många mil tränade du innan? Körde du mycket intervaller?
Låter bra om man kan haka på en klunga, men måste man inte hjälpa till att dra då?
Pernilla: Hur många mil tränade du innan? Körde du mycket intervaller?
Låter bra om man kan haka på en klunga, men måste man inte hjälpa till att dra då?
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 13:36Andrew: Du menar att jag ska försöka hitta några likasinnade innan loppet? Hur? 😉
Andrew: Du menar att jag ska försöka hitta några likasinnade innan loppet? Hur? 😉
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 13:47Bestäm dig för vilken målsättning du vill ha i tid och lägg upp en tråd här på FB, även på plats i Motala kan man kolla om det finns grupper som ska köra efter viss plan.
Klart man ska vara med och hjälpa till. Att bara haka på en klunga skulle jag betra
Bestäm dig för vilken målsättning du vill ha i tid och lägg upp en tråd här på FB, även på plats i Motala kan man kolla om det finns grupper som ska köra efter viss plan.
Klart man ska vara med och hjälpa till. Att bara haka på en klunga skulle jag betra