Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHandpaddlar
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Jag gick en crawlkurs i höstas där jag skulle lära mej att crawla. O ja de gjorde jag väl oxå. Tyvärr var kursen slut i december. O i Uddevalla badhus är de (nästan) helt omöjligt att simma crawl annars. Pga av obefintliga tider. Så de blev inte mk

viktigaste att tänke på är armtag, kropp position och balans.

jag har inte framåt kraft i min benspark när jag simma mer än 200m. jag använda benen för att hitta balans. Men jag kan med platta sparka 50m på ca 45-48sek, om jag maxa.

paddla göra att m

Okej, bara 25% alltså. Varför inte mer?
Och varför inte använda ben vid distanssimning? Slukar de för mkt energi?

om du använda paddler mer ökar du risken för skada och risken att du känner inte att du kan simma utan. särskild i början. jag har sätt triathlet simma 30-45 minuter med paddler men de bli inte bättre simmare bara för det. kanske man bygga upp musklar

Okej Tack för tipsen Ryan

Paddlarna är inte bara för träning av muskler för mer styrka/fart utan också teknik. De skall vara spända så att om handen vinklas fel (oekonomiskt) så glider dom av vilket fostrar till ett effektivt armtag.

det kanske stämmer med frisim (crawl)....

Men mina har bara en lite gummi band på ring- och pekfinger och när jag skulla simma bröst, rygg eller fjärilsim med de på och det var inte helt spände skulle de kom av varje armtag. Eftersom jag pressa händera

Denna disk. kunde inte komma lämpligare...Satt precis och funderade på paddlar...

Är det nått för mig - blåbärscrawlare... Jag skulle ju avveckla bröstsimmet Ryan (H)

Har för mej att de jag använde körde man in långfingret genom en gummistropp. Vill mkt till om de ska åka av. 🙂 Hur ska de sitta fast?

Har testat paddlar och det kändes rätt skönt att simma med. Fördelen är ju att man känner direkt om man gör fel, typ sätter i handen fel, eller vrider armen på nåt konstigt sätt, då bromsar det jättemycket. Jag tror paddlar är ett bra komplement i träning

12