Quote from Guest on 26 August 2013, 13:27Hur hanterar ni skorna när ni kommer in i T2 i det fall då man vill ha dem kvar på cykeln?
Ut ur T1 så siter de på cykeln, med gummi snoddar. Det funkar bra..
Men när jag kommer in mot T2 och vill springa barfota till min plats med skorna hänga kvar på c
Hur hanterar ni skorna när ni kommer in i T2 i det fall då man vill ha dem kvar på cykeln?
Ut ur T1 så siter de på cykeln, med gummi snoddar. Det funkar bra..
Men när jag kommer in mot T2 och vill springa barfota till min plats med skorna hänga kvar på c
Quote from Funbeat user on 26 August 2013, 13:37Vet några som lyfter upp cykeln en decimeter över marken och springer med den där.
Jag har valt att dra åt pedalerna lite extra så att de inte lossnar så lätt om de skulle slå i backen.
Vet några som lyfter upp cykeln en decimeter över marken och springer med den där.
Jag har valt att dra åt pedalerna lite extra så att de inte lossnar så lätt om de skulle slå i backen.
Quote from Funbeat user on 26 August 2013, 15:25Dra åt så skorna/klossarna sitter något hårdare.
Dra åt så skorna/klossarna sitter något hårdare.
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 10:02Det är väl bara när skon dras åt sidan som dom skall lösa ut. Att skon lossnar när den slås uppåt känns väl sådär. Det skulle ju betyda att man kan dra loss skon under cyklingen och då har man definitivt dom åtdragna för löst.
Håller alltså med föregåen
Det är väl bara när skon dras åt sidan som dom skall lösa ut. Att skon lossnar när den slås uppåt känns väl sådär. Det skulle ju betyda att man kan dra loss skon under cyklingen och då har man definitivt dom åtdragna för löst.
Håller alltså med föregåen
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 15:47Har aldrig hänt mig heller
Har aldrig hänt mig heller
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 17:44tack för svar!
Det låg 4-5 stycken skor i bike-in när jag gick förbi 🙂
tack för svar!
Det låg 4-5 stycken skor i bike-in när jag gick förbi 🙂
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 17:59Att skon åker av beror vanligtvis på att man vrider den i avhoppet.
Prova att sätta den lediga foten framför den du står på vid avstigningen,
det löste problemet för mig.
Att skon åker av beror vanligtvis på att man vrider den i avhoppet.
Prova att sätta den lediga foten framför den du står på vid avstigningen,
det löste problemet för mig.
Quote from Funbeat user on 27 August 2013, 18:14Jag kör fötter i skorna till jag ska kliva av..
De är öppnade, jag kliver ut med ena foten och så kommer andra foten.Sett att Chrissie Wellington kör så 😛
Samma när jag ska kliva i: in med foten direkt. Ja skorna har jätte öppning.
Jag kör fötter i skorna till jag ska kliva av..
De är öppnade, jag kliver ut med ena foten och så kommer andra foten.
Sett att Chrissie Wellington kör så 😛
Samma när jag ska kliva i: in med foten direkt. Ja skorna har jätte öppning.