Quote from Guest on 4 November 2010, 20:53Hej,
Precis köpt en begagnad Orca på blocket. Är det ngt man ska tänka på när man förvarar en våtdräkt hemma? Vika eller inte, smörja den med ngt för att undvika intorkning etc?
Hej,
Precis köpt en begagnad Orca på blocket. Är det ngt man ska tänka på när man förvarar en våtdräkt hemma? Vika eller inte, smörja den med ngt för att undvika intorkning etc?
Quote from Funbeat user on 4 November 2010, 21:03Den skall hänga eller ligga utan veck (men vem har garderobsplats till det?)
Under säsong
1. Skölj i kallt vatten efter användning
2. Torka ut och in.
Den skall hänga eller ligga utan veck (men vem har garderobsplats till det?)
Under säsong
1. Skölj i kallt vatten efter användning
2. Torka ut och in.
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 06:44Jag har fått tipset av en våtdräktsförsäljare att inte ha den hängandes över vinterhalvåret eftersom gummit i axlarna inte riktigt gillar att hänga jämt. han sade att det är bättre att rulla ihop den och lägga undan.
Jag har fått tipset av en våtdräktsförsäljare att inte ha den hängandes över vinterhalvåret eftersom gummit i axlarna inte riktigt gillar att hänga jämt. han sade att det är bättre att rulla ihop den och lägga undan.
Quote from Funbeat user on 5 November 2010, 07:48Där ser man. Rullning fungerar då troligtvis eftersom det är vecken man försöker undvika. Bra tips.
Jag har googlat lite på skötsel men inte hittat några andra tips under vinterhalvåret. Talk gäller kanske bara simmössor för att inte de skall klibba?
Där ser man. Rullning fungerar då troligtvis eftersom det är vecken man försöker undvika. Bra tips.
Jag har googlat lite på skötsel men inte hittat några andra tips under vinterhalvåret. Talk gäller kanske bara simmössor för att inte de skall klibba?
Quote from Funbeat user on 6 November 2010, 12:55Jag har förvarat våtdräkter (7mm, 5mm, 3mm) och torrdräkter (krossad neopren) för dykning och våtdräkt (1-3mm) för simning på samma sätt ett antal år (dykning +10år, simning 2år).
Hängande på galge där galgen är en rejäl "kavajgalge". Gärna i svalt (men
Jag har förvarat våtdräkter (7mm, 5mm, 3mm) och torrdräkter (krossad neopren) för dykning och våtdräkt (1-3mm) för simning på samma sätt ett antal år (dykning +10år, simning 2år).
Hängande på galge där galgen är en rejäl "kavajgalge". Gärna i svalt (men