Quote from Guest on 27 September 2008, 14:50nån som kan tipsa på program som med hjälp av gps-fil ritar snygga höjdprofiler att spara som jpg? gpsvisualizer är ok men finns det kanske andra som är bättre?
nån som kan tipsa på program som med hjälp av gps-fil ritar snygga höjdprofiler att spara som jpg? gpsvisualizer är ok men finns det kanske andra som är bättre?
Quote from ellen olsson on 27 September 2008, 15:00Varför bry sig? "Höjdprofilen" från en GPS är ju inte speciellt användabr...
Varför bry sig? "Höjdprofilen" från en GPS är ju inte speciellt användabr...
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 15:57Beror ju på vad det är för GPS. Sån med barometer ger säkert fina höjdkurvor.
Och är det lite större höjdskillnader så är även en "vanlig" GPS helt ok. Genomsnittsfelet i höjdled är ca 10-20 meter under normala förhållanden. Men är stigningarna många hun
Beror ju på vad det är för GPS. Sån med barometer ger säkert fina höjdkurvor.
Och är det lite större höjdskillnader så är även en "vanlig" GPS helt ok. Genomsnittsfelet i höjdled är ca 10-20 meter under normala förhållanden. Men är stigningarna många hun
Quote from Funbeat user on 27 September 2008, 18:35barometern i Garmin 705 funkar helt ok
barometern i Garmin 705 funkar helt ok
Quote from Elias Engqvist on 2 October 2008, 23:03Om man vet koordinaten så vet man ju teoretiskt höjden om man har tillgång till en topografisk karta. Tror det finns såna siter med digitala topografiska data där koordinater översätts till höjd...men jag vet inte var 🙂
Och säga att gps är bra för att
Om man vet koordinaten så vet man ju teoretiskt höjden om man har tillgång till en topografisk karta. Tror det finns såna siter med digitala topografiska data där koordinater översätts till höjd...men jag vet inte var 🙂
Och säga att gps är bra för att
Quote from Funbeat user on 2 October 2008, 23:05Då fungerar inte barometerhöjder om man bor i höghöjdstält på ovanvåningen?
Då fungerar inte barometerhöjder om man bor i höghöjdstält på ovanvåningen?
Quote from ellen olsson on 2 October 2008, 23:35Barometrisk höjdmätning är bra men det är ju inte GPS som ger de höjdkurvorna...
Barometrisk höjdmätning är bra men det är ju inte GPS som ger de höjdkurvorna...
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 07:56låt oss för alla ordvrängares skull slå fast att min Garmin 705 ger bra höjdkurvor - inte min gps inte min barometer utan manicken Garmin 705 - vi säger för ordningens sull inte längre "har gps-fil" utan "har Garmin 705-fil" - hur manicken mäter skiter j
låt oss för alla ordvrängares skull slå fast att min Garmin 705 ger bra höjdkurvor - inte min gps inte min barometer utan manicken Garmin 705 - vi säger för ordningens sull inte längre "har gps-fil" utan "har Garmin 705-fil" - hur manicken mäter skiter j
Quote from Funbeat user on 3 October 2008, 10:42Octave fixar det mesta.
http://www.gnu.org/software/octave/
Octave fixar det mesta.