Quote from Guest on 12 November 2010, 10:03En riktig nybörjarfråga, men som topic säger.
Kan man ta hjul från en tempocykel och sätta på en racercykel?Anledningen jag undrar är att jag i dagsläget har en racercykel där bakhjulet har fått sig en smäll och är skevt.
Då jag tänker köpa en tempocy
En riktig nybörjarfråga, men som topic säger.
Kan man ta hjul från en tempocykel och sätta på en racercykel?
Anledningen jag undrar är att jag i dagsläget har en racercykel där bakhjulet har fått sig en smäll och är skevt.
Då jag tänker köpa en tempocy
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 10:13yes, jag skiftar mellan racern & tempohojjen.
så länge du har samma komponentgrupp och antal vxl på båda hjulen skall det inte vara något problem.
yes, jag skiftar mellan racern & tempohojjen.
så länge du har samma komponentgrupp och antal vxl på båda hjulen skall det inte vara något problem.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 10:48Tack för snabbt svar.
Hmm. Samma komponenter.
På racern har jag Ultegra och på Tempon får det bli 105. Kanske inte går då 🙁Eller räcker det att båda är Shimano? Kugghjulen kan jag ju byta mellan, så min racer får ha kvar Ultegra-kugghjulen
/ Marcus
Tack för snabbt svar.
Hmm. Samma komponenter.
På racern har jag Ultegra och på Tempon får det bli 105. Kanske inte går då 🙁
Eller räcker det att båda är Shimano? Kugghjulen kan jag ju byta mellan, så min racer får ha kvar Ultegra-kugghjulen
/ Marcus
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 10:53Försök hitta en cykel som har en och samma grupp rakt genom hela drivlinan så har du ditt svar. (ja, 105 och ultegra, och dura ace, och tiagra, går utmärkt att blanda, så länge som antalet växlar (bak) är samma).
Försök hitta en cykel som har en och samma grupp rakt genom hela drivlinan så har du ditt svar. (ja, 105 och ultegra, och dura ace, och tiagra, går utmärkt att blanda, så länge som antalet växlar (bak) är samma).
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 12:52Annars kan du ha SRAM på tempocyklen. Det fungerar också om du bara ska skifta hjul/kassette mellan cyklarna.
Annars kan du ha SRAM på tempocyklen. Det fungerar också om du bara ska skifta hjul/kassette mellan cyklarna.