Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHelgen före VR - hur många mil oc …
You need to log in to create posts and topics.

Häpp.
Ska köra VR för första gången och är lite osäker på hur man bäst laddar upp sista veckan inför 30 mil i sadeln. Tränar och tävlar mkt långdistanslöpning och längd med x antal maror, halvmaror och bergsmaror och långlopp, å va det nu e, per år, så or

1860 höjdmeter är väl inget att bråka om. Det finns gott om cyklister som kör hårt och tävlar nästan varje helg.
VR är ju bara ett överreklamerat motionslopp där du har gott om tid. 🙂

Personligen skulle jag nog aldrig åkt till Sverige för att cykla om

Din avslutande mening är onekligen en tanke som har slagit mig många gånger sedan jag anmälde mig till VR... Men det hela började med vadet om att göra klassikern en god bit under 20 timmar. Och på den vägen är det 🙂

Om du bara kan håla dig till en puls som ligger i zon3 kan du lika gärna cykla uppför som på platten och ta det som distansträning.

..och i övrigt håller jag med föregående talare.

Är du tränad för V(ingel)R(undan) så kan du köra normalt till o med tisdagen.
Du kör inte någon formtoppning?

Thnx.
Ska nog testa att försöka köra ett lopp helgen före i lugn och ordnad fason då. Mitt problem är att jag har svårt att ta det lugnt med en nummerlapp på bröstet/cykeln. Hehe...
Och ngn organiserad formtoppning tror jag inte det blir. Ingen kolhydrat

Vad är problemet ?- kör !!

Cykla sedan bara lite lätt i början på veckan innan VR.

Spring inget.

Man brukar ju säga att man ska ha minst tre gånger loppets längd i benen som träning. Om samma resonemang överförs till höjdmetrar torde det landa i cirka 4 500 stigmeter, emedan VR har en total stigning på cirka 1 500 m. Det låter för mig då som en mycke

Thnx alla. Jo då provar jag nog på det. Och skippar löpning veckan före 🙂
Inte heller helt dumt kanske att få lite skön tävlingskänsla helgen före utan att det för den sakens skulle är det racet som är det stora cykelmålet under sommaren.
/ Anders