Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

http://www.helsinkicitymarathon.com/frontpage

Det brukar vara ca 5.000 deltagare. Förutom marathon kan man KANSKE välja 30 km, halvmarathon eller 10 km istället. Jag hittar dock ingen info om det på hemsidan förutom bland resultaten, så det kanske har ta

Är det en rolig bana?

Om det är samma bana som på VM 1983 så är den att rekommendera.

Speciellt för er som gillar vatten.

Var med då - 1983. 😉

Ett bråkande knä gjorde att tiden blev mindre bra.

Inte mer ledsamt än att springa ett antal timmar på en 400 meters bana Annica 😉

Kanonlopp tycker jag. Kutat två gånger varav den ena utlokaliserad start/mål till en badplats i Helsinki.(VM i friidrott...) Var ju tvungen då att kuta året efter så att man fick gå i mål på underbara å ärorika Helsinki Olympia Stadion.
Roligt oxo att man

😀 😀 Point taken, Stefan 🙂

Kjell, det låter som att det var underhållande, var publiken lika på hugget som vattenflickorna? 🙂

Vändrundan inne i själva City var kollossal.....å så då förutom ett näst intill fullsatt Olympia Stadium vid målgången....Go for it "Gody"....

Vändbana har också den bonusen att man får se de medtävlande elitlöparna framifrån.

Nu är det ju ett tag till augusti men just nu lutar det åt att första utlandsmaran blir i Helsingfors. Där har inte jag varit sen jag var tio så det blir som att komma till en helt ny stad 🙂

Är det någon som vet om färjebolagen brukar anpassa tidtabellerna för att kunna resa över dagen till detta arrangemang, på samma sätt som de gör för Finländare som springer Stockholm marathon?

12