Quote from Guest on 19 August 2010, 21:59Hej
Reflekterar vid min senaste import från min 310XT att höjden inte alls verkar visas korrekt i Funbeat.
Löppasset illustrerat hos GarminConnect ser ut så här:
http://connect.garmin.com/activity/45237356Löppasset illustrerat hos Funbeat ser ut så hä
Hej
Reflekterar vid min senaste import från min 310XT att höjden inte alls verkar visas korrekt i Funbeat.
Löppasset illustrerat hos GarminConnect ser ut så här:
http://connect.garmin.com/activity/45237356
Löppasset illustrerat hos Funbeat ser ut så hä
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 22:09Garmin connect korrigerar mot kartorna, avaktivera höjdkorrigeringen och kolla om det stämmer överrens då...
Garmin connect korrigerar mot kartorna, avaktivera höjdkorrigeringen och kolla om det stämmer överrens då...
Quote from Funbeat user on 19 August 2010, 22:50Japp.
Du har rätt. Tack!
Japp.
Du har rätt. Tack!
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 09:50Å anda sidan visas ju inte höjden korrekt i någon av dem om man avaktiverar detta. Acceptera att GPS-mätning av höjd är tämligen usel är ju ett alternativ (för jag har inte hittat något sätt att "korrigera" Garmin-datat jag har lokalt med informationen fr
Å anda sidan visas ju inte höjden korrekt i någon av dem om man avaktiverar detta. Acceptera att GPS-mätning av höjd är tämligen usel är ju ett alternativ (för jag har inte hittat något sätt att "korrigera" Garmin-datat jag har lokalt med informationen fr
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 09:51Finns en plugin i sporttracks som fixar det.
Finns en plugin i sporttracks som fixar det.
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 10:05Nä, att det inte blir rätt med garmins mätning är ju en helt annan sak - han klagade bara på att det inte stämde överrens 😉 Nu gör det det, iof fel, men iaf samma kurva! (H)
Nä, att det inte blir rätt med garmins mätning är ju en helt annan sak - han klagade bara på att det inte stämde överrens 😉 Nu gör det det, iof fel, men iaf samma kurva! (H)
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 11:10Trådstartaren här.
Blev mest förvånad över att de inte överensstämde. Data som data tänkte jag...och glömde bort GarminConnects höjdkorrigering.
Som "facit" har jag otaliga rundor på samma bana med min gamla Polar som kör med barometer.
Trådstartaren här.
Blev mest förvånad över att de inte överensstämde. Data som data tänkte jag...och glömde bort GarminConnects höjdkorrigering.
Som "facit" har jag otaliga rundor på samma bana med min gamla Polar som kör med barometer.
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 13:29Hur bra stämmer barometern med höjdkorrigerade? Acceptabelt?
Hur bra stämmer barometern med höjdkorrigerade? Acceptabelt?
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 13:38Ja, kan du inte plotta alla tre kurvorna (garmins okorrigerade, den korrigerade och barometrisk data) för en runda i samma diagram? Vore väldigt intressant! 🙂
Ja, kan du inte plotta alla tre kurvorna (garmins okorrigerade, den korrigerade och barometrisk data) för en runda i samma diagram? Vore väldigt intressant! 🙂
Quote from Funbeat user on 20 August 2010, 18:54Jag hade också jättekonstiga höjddata på mina pass. Men tittade jag noggrannare på datat så såg jag att jag alltid startade på -210 möh.
Jag hade lagt in en waypoint för "hemma" där höjddatat var just -210 möh. Garmin gör tydligen så att om det finns en w
Jag hade också jättekonstiga höjddata på mina pass. Men tittade jag noggrannare på datat så såg jag att jag alltid startade på -210 möh.
Jag hade lagt in en waypoint för "hemma" där höjddatat var just -210 möh. Garmin gör tydligen så att om det finns en w