Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

Reflekterar vid min senaste import från min 310XT att höjden inte alls verkar visas korrekt i Funbeat.

Löppasset illustrerat hos GarminConnect ser ut så här:
http://connect.garmin.com/activity/45237356

Löppasset illustrerat hos Funbeat ser ut så hä

Garmin connect korrigerar mot kartorna, avaktivera höjdkorrigeringen och kolla om det stämmer överrens då...

Japp.
Du har rätt. Tack!

Å anda sidan visas ju inte höjden korrekt i någon av dem om man avaktiverar detta. Acceptera att GPS-mätning av höjd är tämligen usel är ju ett alternativ (för jag har inte hittat något sätt att "korrigera" Garmin-datat jag har lokalt med informationen fr

Finns en plugin i sporttracks som fixar det.

Nä, att det inte blir rätt med garmins mätning är ju en helt annan sak - han klagade bara på att det inte stämde överrens 😉 Nu gör det det, iof fel, men iaf samma kurva! (H)

Trådstartaren här.

Blev mest förvånad över att de inte överensstämde. Data som data tänkte jag...och glömde bort GarminConnects höjdkorrigering.

Som "facit" har jag otaliga rundor på samma bana med min gamla Polar som kör med barometer.

Hur bra stämmer barometern med höjdkorrigerade? Acceptabelt?

Ja, kan du inte plotta alla tre kurvorna (garmins okorrigerade, den korrigerade och barometrisk data) för en runda i samma diagram? Vore väldigt intressant! 🙂

Jag hade också jättekonstiga höjddata på mina pass. Men tittade jag noggrannare på datat så såg jag att jag alltid startade på -210 möh.
Jag hade lagt in en waypoint för "hemma" där höjddatat var just -210 möh. Garmin gör tydligen så att om det finns en w

12