Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHelt ny, vart börjar jag?
You need to log in to create posts and topics.

12

Fick en länk skickad till mig idag.. som handlade om Jonas colting (www.colting.se)
Blev riktigt inspirerad av det här.. Jag skulle vilja pröva det här, tränar idag redan en hel del, dock ingen simning och cykling.

Men frågan är vad börjar jag med? Finns

Jag är lite i samma sits, jag är anmäld till Mitt i Borås triathlon och till Kalmar sprint. På svensktriathlon.org hittar du tävlingar och allt möjligt kul. 🙂

Du verkar vara stockholmare, så Stockholm Triathlon kanske är ett lämpligt tillfälle att debutera. Det finns olympisk-, sprint- samt supersprintdistans att välja på. Bra arrangerat och riktigt kul att cykla på avlysta vägar i innerstan. Tävlingen går i au

Stockholm blir helt perfekt. Frågan är ju vilken distans man ska välja bara, sprint eller olympisk...

5 km känns inte som någon utmaning, men det blir kanske det om man har simning och cykling i kroppen?

någon som har mer erfarenhet:)?

Jag började med en ½ Ironmandistans eftersom det passar mig mycket bättre än sprint- och olympisk distans.

Okej, dvs halvt marathon osv?

Kanske ska köra på sprinten trots allt, har aldrig prövat på det hela. Plus att jag ska kolla upp om det finns ngn som kann hjälpa mig med en crawl kurs. Känns som det skulle behövas.

Sprintdistansen är väl iofs en distans som "vem som helst" klarar av att _genomföra_. Sedan kan man ju utifrån förberedelser och med kännedom om sina egna förutsättningar sätta upp ett tidsmål för sprinten och se om man klarar av det. ½ IM är väl kanske e

Den trista biten är ju att triathlon kostar lite mer än andra sporter då du behöver cykel samt utrustning för densamma, och även utrustning som rör löpningen och simningen med.
Det går dock att hålla nere posterna om man nöjer sig med enklare prylar till

Sprint tävlingen i Borås är en utmärkt tävling för en nybörjare.Eftersom det troligtvis kommer vara endast 14-15 grader i vattnet så bör ni inte glömma våtdräkten.Lycka till(H)

Borås var min första tävling o jag tycker den var väldigt trevlig... Kan rekommenderas...

12