Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatHighlight
You need to log in to create posts and topics.

En funktion jag verkligen saknar från en annan träningssajt (map my run) är att kunna highlighta ett område i passet.
När jag ex. kör ett testlopp på 10 km så är kanske dom första 10-15 min uppvärmning och dom sista 10 min nervarvning och då är det skönt

+1
Ibland vill man ju verkligen se hur snabbt det gick på en viss kilometer eller sådär?

Det finns ju (nästan) en sån funktionalitet då man visar ett pass. Då kan man ju dra start- och slutpunkten så att kurvorna bara visas för valfri del av passet - där vore det passande att man visade det utsnittet i siffror också!

Ja, det hade varit mycket bra att kunna se data för det inzoomade avsnittet av passet - det är en funktion jag saknar.

Nu har jag åkt skidor i drygt 2 mil och vill se vilket tempo jag har haft, om jag hållit samma tempo på första milen som på den andra milen.
Nu vet jag inte hur jag ska se det, hade man kunnat "highlighta" delar av passet så hade man sett sådan informati

Ett gammalt knep jag kör med är att ta mellantider.

Inte så enkelt att ta mellantider i efterhand.
Är det bara för mig som funktionen med att markera en del av passet strular sedan någon vecka tillbaka?

Om du kan få ut en gpx-fil av passet (tex går det från Garmin connect) så kan du stoppa in den i http://redhorse.se/gpx2tcx.html

Där får du ange Lap till 10km alltså.

Jo visst, men då kan jag lika gärna ladda upp filen på Mapmyrun.
Funbeat är ju en i övrigt så mycket bättre saijt än Mapmyrun att man önskar att man skulle slippa kladda med att ladda upp filen åt både vänster och höger.
Angående mellantider, visst kan m