Quote from Guest on 7 January 2010, 12:49om man har en gpx-fil finns det nåt program som gör att man kan peka på en punkt längs rutten och få stigningsprocenten?
om man har en gpx-fil finns det nåt program som gör att man kan peka på en punkt längs rutten och få stigningsprocenten?
Quote from Bertil Nolheim on 7 January 2010, 12:59Med SportTracks går det fint.
Med SportTracks går det fint.
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 13:08hade för mig det också men fick inte till det i SportTracks får ta och göra ett nytt försök
hade för mig det också men fick inte till det i SportTracks får ta och göra ett nytt försök
Quote from Bertil Nolheim on 7 January 2010, 13:13Om du väljer att visa höjd kan du välja hur du vill visa höjden i diagrammet.
Där finns möjlighet att se lutningen.
Om du väljer att visa höjd kan du välja hur du vill visa höjden i diagrammet.
Där finns möjlighet att se lutningen.
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 13:40nähä inte nu heller får fram en massa fakta men inte stigningsprocenten dags att lägga fem minuter på att läsa manualen kanske
nähä inte nu heller får fram en massa fakta men inte stigningsprocenten dags att lägga fem minuter på att läsa manualen kanske
Quote from Bertil Nolheim on 7 January 2010, 13:59Jag har inte ST framför mig så jag är inte säker, men du kan ju välja att se hastighet, puls, ... och höjd nere till vänster.
Sedan kan du ju välja hur du vill visa diagrammet. Där finns ett val lutning / tid (eller sträcka).Visar inte det diagrammet d
Jag har inte ST framför mig så jag är inte säker, men du kan ju välja att se hastighet, puls, ... och höjd nere till vänster.
Sedan kan du ju välja hur du vill visa diagrammet. Där finns ett val lutning / tid (eller sträcka).
Visar inte det diagrammet d
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 14:05edit nåt lur är det får inte till diagrammen och till höger borde väl synas en karta men där är det bara en pytteliten röd fyrkant i mitten situationen kräver en kanna kaffe och ny analys.
edit nåt lur är det får inte till diagrammen och till höger borde väl synas en karta men där är det bara en pytteliten röd fyrkant i mitten situationen kräver en kanna kaffe och ny analys.
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 14:25I felsökningssyfte så är även en snus på sin plats, eller vilken last man nu dras med...
I felsökningssyfte så är även en snus på sin plats, eller vilken last man nu dras med...
Quote from Bertil Nolheim on 7 January 2010, 14:39Verkar vara nåt strul med grafikhanteringen mao.
Verkar vara nåt strul med grafikhanteringen mao.
Quote from Funbeat user on 7 January 2010, 15:13kaffe - avinstallera gamla och installera ny Sporttracks 2.1 - resultat: nu är kartbilden borta i alla visningslägen - plocka fram bärbara och testa Sporttracks där - lika illa - misstänker handhavandefel orsakat av hjärnsläpp - Sporttracks och jag har he
kaffe - avinstallera gamla och installera ny Sporttracks 2.1 - resultat: nu är kartbilden borta i alla visningslägen - plocka fram bärbara och testa Sporttracks där - lika illa - misstänker handhavandefel orsakat av hjärnsläpp - Sporttracks och jag har he