Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHitta ny motivation till simning?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tävlingssimmade som barn och tonåring och har alltså tillbringat otaliga timmar i bassängen då det begav sig.
Nu - som betydligt äldre - har jag hittat glädjen i att motionera på olika sätt. Men konstigt nog känns det väldigt motbjudande att simma ...

Jag har samma problem, efter att jag slutade tävlingssimma när jag var i 17-års åldern så la jag ner simmandet helt. Går dit ibland men har problem med att lyckas motivera mig till regelbunden simträning.

Jag försöker råda bot på det genom att skriva si

Jag slutade också tävlingssimma för en massa år sedan,
men har simmat ett par dagar i veckan sedan dess.
Precis efter jag slutade simma så höll jag upp i ett halv år,
då var jag inte i en bassäng på ja.. flera evigheter kändes det som
efter att ha levt i

Prova simträning med en mastersgrupp eller triathlongrupp!?

Håller med Jonas. Och anmäl er gärna till en triathlontävling nästa sommar som mål för träningen! Det behövs fler tjejer på startlinjen, i alla åldrar (finns åldersklasser så man inte måste tävla mot eliten).
Vi ses! (eller hur? 😉 )

Boka en simmarresa! http://www.swimtrek.com
Jag lovar att man blir motiverad när man tränar för en sån grej. Jag var på Malta, Gozo och Comino-simtrekkingen i somras och det var verkligen urhäftigt. Och jag var verkligen motiverad att följa träningsschemat (som

Men WOW vad kul det ser ut!!!

Tomten, är det för sent att önska mer? *ser jättesnäll ut*

Det var fantastiskt roligt och det fina är att alla kan vara med oavsett vilken nivå man ligger på. Under min vecka var det väldigt mycket elitsimmare med men enligt guiden brukar det vara fler "vanliga" motionärer. Deltagarna delas in i tre grupper så at

Tack för goda tips och råd!

Triathlon är faktiskt nåt jag själv funderat på ... problemet är bara att det inte finns nån förening i närheten - i så fall måste jag nog lägga upp träningen själv.

Satt och googlade och hittade en Master-simmargrupp i närma

Jag tränar väldigt mycket själv. Det fungerar bäst med familjen. Cykeltränar fram o tillbaks till jobbet t.ex. Jag vet inte hur ert tävlingsprogram ser ut men du kan ju kanske planera in en liten båttur till Stöckek(r)ampen nästa sommar? I år gick tävling

12