Quote from Guest on 3 June 2014, 15:41En av gängorna i mina cykelskor har gått sönder. Alltså de gängorna där man skruvar fast klossen. Det är inte bara gängorna som har slitits upp utan hela muttern har fått ett brott. Skorna är ett par Pearl Izumi Elite Road II. Delen jag söker syns på bild
En av gängorna i mina cykelskor har gått sönder. Alltså de gängorna där man skruvar fast klossen. Det är inte bara gängorna som har slitits upp utan hela muttern har fått ett brott. Skorna är ett par Pearl Izumi Elite Road II. Delen jag söker syns på bild
Quote from Funbeat user on 3 June 2014, 15:51Finns det plats för bricka och mutter? Du måste i så fall hålla emot när du drar åt, men att få tag på denna del verkar ju lite svårt så det kan det ju vara värt.
Finns det plats för bricka och mutter? Du måste i så fall hålla emot när du drar åt, men att få tag på denna del verkar ju lite svårt så det kan det ju vara värt.
Quote from Funbeat user on 3 June 2014, 16:05Tyvärr tror jag att det skulle bygga upp för mycket i skon och jag skulle känna klumpen genom sulan om jag provade med mutter+bricka.
Ironiskt att man läser på PI:s hemsida att de har lifelong warranty på sina produkter...
Ska besöka några fler cykelaff
Tyvärr tror jag att det skulle bygga upp för mycket i skon och jag skulle känna klumpen genom sulan om jag provade med mutter+bricka.
Ironiskt att man läser på PI:s hemsida att de har lifelong warranty på sina produkter...
Ska besöka några fler cykelaff
Quote from Ragnhild Svens on 3 June 2014, 20:07Superlim och en större skruv?
Superlim och en större skruv?
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 00:09Lyssna med Benny på Veloposition, inte omöjligt att han har
Lyssna med Benny på Veloposition, inte omöjligt att han har
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 06:05Åk till en liten svets- och smidesverkstad, det fixar detta.
Åk till en liten svets- och smidesverkstad, det fixar detta.
Quote from Funbeat user on 4 June 2014, 07:31Tack för alla tips! En finmekanisk verkstad borde funka om inget annat hjälper.
LBS skulle kontakta sin importör och se ifall de kunde göra något. Väntar svar under dagen.
Tack för alla tips! En finmekanisk verkstad borde funka om inget annat hjälper.
LBS skulle kontakta sin importör och se ifall de kunde göra något. Väntar svar under dagen.
Quote from Funbeat user on 5 June 2014, 07:18Testa Sifverts skruv i Västberga. Allt möjligt och omöjligt när det gäller allt med gängor. Det finns liknande plåtbit med mm gänga som man sätter på baksidan av tex. skåpstommar när man vill ha just mm gänga. Dom har förstås två st piggar som ska greppa
Testa Sifverts skruv i Västberga. Allt möjligt och omöjligt när det gäller allt med gängor. Det finns liknande plåtbit med mm gänga som man sätter på baksidan av tex. skåpstommar när man vill ha just mm gänga. Dom har förstås två st piggar som ska greppa
Quote from Funbeat user on 5 June 2014, 16:22Det går att använda islagsmutter, sån som ofta sitter på baksidan på möbler 🙂
Det går att använda islagsmutter, sån som ofta sitter på baksidan på möbler 🙂
Quote from Funbeat user on 5 June 2014, 18:01Åkte som sagt iväg till LBS efter jobbet i tisdags och frågade om de kände till nånting. Morgonen därpå ringde de importören av Pearl Izumi och de visste mycket väl vad jag menade. De la den dessutom i vanligt brev och postade direkt så den kom fram idag.
Åkte som sagt iväg till LBS efter jobbet i tisdags och frågade om de kände till nånting. Morgonen därpå ringde de importören av Pearl Izumi och de visste mycket väl vad jag menade. De la den dessutom i vanligt brev och postade direkt så den kom fram idag.